DetailWatch

Branchekender til dagligvarehandlen: Lad online og offline smelte sammen

Hvor onlinehandlen mangler chauffører, og de fysiske butikker mangler medarbejdere, kan løsningen være at smelte dem sammen.

Foto: Mik Eskestad / Ritzau Scanpix

Detailbutikkerne må tage en drastig beslutning i jagten på nye medarbejdere, hvis der skal være medarbejdere nok til at tage vagterne.

Det skriver Dagligvarehandlen på baggrund af et interview med Flemming Birch, der er partner i konsulenthuset Birch & Birch, der arbejder med tendenser fra detailbranchen.

For imens onlinehandlen mangler chauffører til deres lastbiler, og de fysiske butikker mangler medarbejdere til at fylde varer på hylderne, er løsningen at se de to som en samlet løsning.

”Derfor er det mit råd til dagligvarehandlen at tage det bedste fra online og offline ved at lade de to systemer smelte sammen til en lynlås, hvor kunden ubesværet kan handle i de to systemer,” siger Flemming Birch.

Løsningen kan f.eks. byde på, at kunden bestiller mel og gryn til afhentning i butikken, hvor slagter-, frugt og grønt- og vinafdelingen kan give den ekstra butiksoplevelse. Det vil samtidig medføre et behov for mindre butikker.

(Denne artikel er leveret af vores søstermedie FødevareWatch.)

Coop Sverige udnævner ny topchef

Dagrofa bliver første dagligvaremedlem i plantebaseret organisation

Mere fra DetailWatch

"Google Analytics er kun toppen af isbjerget"

Vejen er lang før danske webshops kan sænke skuldrene, efter Datatilsynet har dømt brugen af Google Analytics ude - også selvom der ifølge amerikansk medie er et dekret på vej, der skal sikre en løsning, mener chef i bureauet Impact Extend.

Russisk firma er klar med Lego-erstatning

Den russiske virksomhed Inventive Retail Group, der stod for driften af Legos butikker i Rusland, før Lego trak sig ud, fortsætter med at sælge Lego-produkter i nyt navn.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

DetailWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs