Branchekender til dagligvarehandlen: Lad online og offline smelte sammen

Hvor onlinehandlen mangler chauffører, og de fysiske butikker mangler medarbejdere, kan løsningen være at smelte dem sammen.
Foto: Mik Eskestad / Ritzau Scanpix
Foto: Mik Eskestad / Ritzau Scanpix

Detailbutikkerne må tage en drastig beslutning i jagten på nye medarbejdere, hvis der skal være medarbejdere nok til at tage vagterne.

Det skriver Dagligvarehandlen på baggrund af et interview med Flemming Birch, der er partner i konsulenthuset Birch & Birch, der arbejder med tendenser fra detailbranchen.

For imens onlinehandlen mangler chauffører til deres lastbiler, og de fysiske butikker mangler medarbejdere til at fylde varer på hylderne, er løsningen at se de to som en samlet løsning.

”Derfor er det mit råd til dagligvarehandlen at tage det bedste fra online og offline ved at lade de to systemer smelte sammen til en lynlås, hvor kunden ubesværet kan handle i de to systemer,” siger Flemming Birch.

Løsningen kan f.eks. byde på, at kunden bestiller mel og gryn til afhentning i butikken, hvor slagter-, frugt og grønt- og vinafdelingen kan give den ekstra butiksoplevelse. Det vil samtidig medføre et behov for mindre butikker.

(Denne artikel er leveret af vores søstermedie FødevareWatch.)

Coop Sverige udnævner ny topchef

Dagrofa bliver første dagligvaremedlem i plantebaseret organisation

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også