Søstrene Grene gør status efter første klimaregnskab: "Et kæmpestort arbejde"

Detailkædens første CO2-regnskab har givet detaljeret indblik i produkternes aftryk, siger bæredygtighedschef i Søstrene Grene, der regner med at melde konkrete klima-ambitioner ud til efteråret. 
”Selvom konceptet hos Søstrene Grene altid har været, at man skal kunne se og røre produktet, er der alligevel mange steder, hvor vi kan undvære rigtig meget emballage, når man kigger ind i det," siger bæredygtighedschef Liv Vestergaard.
”Selvom konceptet hos Søstrene Grene altid har været, at man skal kunne se og røre produktet, er der alligevel mange steder, hvor vi kan undvære rigtig meget emballage, når man kigger ind i det," siger bæredygtighedschef Liv Vestergaard.

Når kunderne i dag går i gåsegang gennem Søstrene Grenes over 260 labyrintiske, dunkelt belyste butikker bliver varerne på hylderne gradvist mindre pakket ind og stadig flere af dem prydes af certificeringer, der giver et fingerpeg om produkternes bæredygtige kvaliteter. Færre af dem er til engangsbrug, og flere er lavet af genanvendte materialer. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    "Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

    Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

    For abonnenter

    Læs også