"Jeg håber, at konkurrencen kommer til at handle om andet end pris"

Ny rapport stiller skarpt på fremtidens dagligvarehandel og vil inspirere til nytænkning i et marked præget af ”ræs mod bunden”, siger tidl. direktør i DSK og bestyrelsesmedlem i fond bag analysen. 
John Wagner er tidligere direktør for købmandsorganisationen DSK gennem 27 år. I dag sidder han i bestyrelsen for Fonden af 1. oktober 1959, som har bestilt rapport om fremtidens dagligvarehandel. | Foto: Keld Navntoft/DSK
John Wagner er tidligere direktør for købmandsorganisationen DSK gennem 27 år. I dag sidder han i bestyrelsen for Fonden af 1. oktober 1959, som har bestilt rapport om fremtidens dagligvarehandel. | Foto: Keld Navntoft/DSK

Fra Coops lukning af Irma til Aldis exit fra Danmark efter mere end 40 år. Fra boomet i online dagligvarehandel under corona til drop i efterspørgslen og lukning af netsupermarkeder. Fra kundernes søgen mod supermarkederne under corona til benhård discountjagt under inflationskrisen.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    "Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

    Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

    For abonnenter

    Læs også