Watch Medier lancerer nyt medie om den norske detailbranche

DetailWatch får et nyt søstermedie i Norge, hvor Watch Medier udvider med sit sjette erhvervsmedie, HandelsWatch, der stiller skarpt på den norske detailbranche.
"Jeg glæder mig til at blive en del af teamet og lede vores nye satsning inden for detailbranchen i Norge,” siger Gøril Huse, redaktør for DetailWatch' nye, norske søstermedie, HandelsWatch, som er Watch Mediers sjette erhvervsmedie i Norge. | Foto: Robert S. Eik/Watch Media
"Jeg glæder mig til at blive en del af teamet og lede vores nye satsning inden for detailbranchen i Norge,” siger Gøril Huse, redaktør for DetailWatch' nye, norske søstermedie, HandelsWatch, som er Watch Mediers sjette erhvervsmedie i Norge. | Foto: Robert S. Eik/Watch Media

Watch Medier fortsætter væksten i Norge og lancerer i løbet af efteråret HandelsWatch, der vil levere uafhængig, kritisk og fair erhvervsjournalistik om professionelle aktører, virksomheder og nøglepersoner i den norske detailbranche.

Dermed får DetailWatch, som Watch Medier lancerede for halvandet år siden, et søstermedie i Norge, hvor flere store danske detailkæder og e-commerce-virksomheder også er til stede.

”Detailbranchen er en af Norges største brancher, og vi mener, at der er et stærkt grundlag for et troværdigt og uafhængigt medie, der tager branchen alvorligt,” siger Watch Mediers internationale redaktør, Rasmus Emborg.

Han uddyber, at der bliver nok at kaste sig over for redaktionen på HandelsWatch, der får base i Oslo. 

”Det er en branche, der ligesom i den øvrige verden er under kolossal forandring med en ekstraordinær høj konkurrence, hvor digital handel og ændrede forbrugsmønstre er med til at udfordre aktørerne.”

HandelsWatch bliver Watch Mediers sjette erhvervsmedie i Norge.

”Med lanceringen af HandelsWatch fortsætter vi med at eksekvere på vores ambitiøse vækststrategi i Norge. Norsk erhvervsliv har taget godt imod vores fem første nichemedier, og vi ser frem til at levere uafhængig, kritisk og fair erhvervsjournalistik om endnu en vigtig branche,” siger Rasmus Emborg.

Erfaren redaktør i spidsen

HandelsWatch bliver som nævnt et søstermedie til DetailWatch, og med branchens mange nordiske, europæiske og globale aktører i både detail og e-commerce forventes et tæt samarbejde mellem de to medier.

Redaktør for HandelsWatch bliver Gøril Huse, der kommer til Watch Medier med flere års erfaring som ansvarlig redaktør for Klar Tale og daglig leder i Lettlest Media. Hun færdiggjorde i foråret en masteruddannelse i forandringsledelse.

”Detailbranchen er meget mangfoldig med både store og små virksomheder, selvstændige og de helt store koncerner. Jeg ser frem til at levere relevante nyheder og dække hele branchen tæt sammen med vores dedikerede redaktion. Vores mål er at levere stærk og væsentlig journalistik og blive branchens foretrukne medie,” siger Gøril Huse.

”Watch Medier er en stærk aktør, som tager erhvervsjournalistikken alvorligt – og som leverer både overblik og indblik til virksomheder i Norges vigtigste brancher. Jeg glæder mig til at blive en del af teamet og lede vores nye satsning indenfor detailbranchen i Norge.”

Ud over Gøril Huse som redaktør tæller redaktionen på HandelsWatch journalisterne Fredrik Andersson, Vebjørn Corneliussen Storvik og Øystein Engh. 

HandelsWatch vil på linje med DetailWatch udkomme løbende online på mediets website, handelswatch.no, samt på Linkedin og som nyhedsbrev. Det er allerede nu muligt at skrive sig op til nyhedsbrevet fra HandelsWatch her.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også