Velkommen til DetailWatch

Den danske detailbranche har i dag fået et nyt dedikeret erhvervsmedie. DetailWatch går tæt på virksomheder og profiler i branchen og har særligt fokus på e-commerce, digitale kundeløsninger og opbruddet i de traditionelle værdikæder.
Louise Reseke er redaktør for DetailWatch, der udkommer med to daglige nyhedsbreve kl. 8:00 og kl. 12:15. | Foto: Jan Bjarke Mindegaard/Watch Medier
Louise Reseke er redaktør for DetailWatch, der udkommer med to daglige nyhedsbreve kl. 8:00 og kl. 12:15. | Foto: Jan Bjarke Mindegaard/Watch Medier
AF REDAKTIONEN

Velkommen til Danmarks nye medie om og til detailsektoren. Vi har glædet os til at komme i gang.

Mediet er det 16. nichesite i Watch-regi og vil med to daglige nyhedsbreve give en stærk erhvervsjournalistisk dækning af en af Danmarks væsentligste brancher.

DetailWatch vil levere kritisk, uafhængig og fair erhvervsjournalistik om resultater, strategi, konkurrence, rammevilkår, ledelse, e-handel, tendenser, innovation, profiler og meget mere.

”Detailbranchen er en del af alle danskeres hverdag, men også en slagkraftig stemme i samfundet som den seneste uge om noget har vidnet om,” siger redaktør på DetailWatch, Louise Reseke, der kommer fra en stilling som redaktør på søstermediet MediaWatch, som hun har været med til at bygge op over en længere årrække.

”Samtidig står branchen i en historisk omstilling, hvor kravene og forventningerne til detailvirksomhedernes klimaindsats, ansvarlighed og bæredygtighed er større end nogensinde – lige som de skal leve op til kundernes ønske om både spændende, fysiske købsoplevelser og lette og hurtige e-handels løsninger. Den brydningstid byder på et væld af gode historier, som vi glæder os til at dække.”

Journalistik – med fokus på substansen

DetailWatch dækker detailbranchen fra redaktioner i København og Aarhus i tæt samspil med Watch Mediers andre erhvervsmedier og kontorer i Bruxelles og i New York.

”Allerede før coronakrisen var danskernes indkøbsvaner under forandring. Den forandring er kun accelereret de seneste to år, og derfor ser vi ind i en fremtid, hvor gamle aktører i detailbranchen vil forny sig eller forsvinde, nye teknologier vil ændre indkøbsoplevelsen og udenlandske aktører ser mod den danske detailsektor. Med andre ord er der i høj grad behov for et troværdigt, uafhængigt medie, der sætter dagsordenen i branchen med kritisk og fair journalistik,” siger Henrik Tüchsen, redaktionschef på Watch Medier.

Udover de brede tendenser og omvæltninger i detailbranchen, sætter DetailWatch fokus på resultater og nøgleprofiler i branchen.

I dag, tirsdag, kan du eksempelvis møde adm. direktør for Rosendahl Design Group, Mette Maix, der i anledning af kvindernes internationale kampdag fortæller om sin vej til sit første CEO-job.

DetailWatch er en del af Watch Medier, som er ejet af JP/Politikens Hus. Alle medier er abonnementsfinansierede og har som ambition at levere uafhængig, kritisk og fair erhvervsjournalistik med fokus på substansen.

Har du input eller kommentarer til redaktionen, så kontakt os her eller på: redaktion@detailwatch.dk.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også