Dansk Industri: Franske storbyer giver nyt potentiale for dansk design

Et eksportpotentiale for milliarder og øget opmærksomhed i byer som Paris kan i de kommende år blive et trinbræt for danske detailvarer i Frankrig. Det tyder på større interesse i dansk design, vurderer DI-økonom op til det franske valg søndag.
Til trods for designhuse i hobevis viser nye opgørelser fra Dansk Industri, at der fortsat kan være eksportpotentiale for danske luksusvarer – som Børge Mogensen-møbler. Arkivfoto. | Foto: Peter Hove Olesen
Til trods for designhuse i hobevis viser nye opgørelser fra Dansk Industri, at der fortsat kan være eksportpotentiale for danske luksusvarer – som Børge Mogensen-møbler. Arkivfoto. | Foto: Peter Hove Olesen
AF PETER THOMSEN, WATCH MEDIERS EU-KORRESPONDENT

BRUXELLES – Når danske designere og detailvirksomheder i de kommende år søger nye markeder, kan det tilsyneladende give mening at se mod de franske storbyer – og ikke kun for at hente inspiration.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
Skal indeholde mindst 6 tegn
Skal indeholde mindst 2 tegn
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu


Læs også