Dansk Industri: Franske storbyer giver nyt potentiale for dansk design

Et eksportpotentiale for milliarder og øget opmærksomhed i byer som Paris kan i de kommende år blive et trinbræt for danske detailvarer i Frankrig. Det tyder på større interesse i dansk design, vurderer DI-økonom op til det franske valg søndag.
Til trods for designhuse i hobevis viser nye opgørelser fra Dansk Industri, at der fortsat kan være eksportpotentiale for danske luksusvarer – som Børge Mogensen-møbler. Arkivfoto. | Foto: Peter Hove Olesen
Til trods for designhuse i hobevis viser nye opgørelser fra Dansk Industri, at der fortsat kan være eksportpotentiale for danske luksusvarer – som Børge Mogensen-møbler. Arkivfoto. | Foto: Peter Hove Olesen
AF PETER THOMSEN, WATCH MEDIERS EU-KORRESPONDENT

BRUXELLES – Når danske designere og detailvirksomheder i de kommende år søger nye markeder, kan det tilsyneladende give mening at se mod de franske storbyer – og ikke kun for at hente inspiration.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    "Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

    Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

    For abonnenter

    Læs også