DetailWatch

Dansk Industri: Franske storbyer giver nyt potentiale for dansk design

Et eksportpotentiale for milliarder og øget opmærksomhed i byer som Paris kan i de kommende år blive et trinbræt for danske detailvarer i Frankrig. Det tyder på større interesse i dansk design, vurderer DI-økonom op til det franske valg søndag.

Til trods for designhuse i hobevis viser nye opgørelser fra Dansk Industri, at der fortsat kan være eksportpotentiale for danske luksusvarer – som Børge Mogensen-møbler. Arkivfoto. | Foto: Peter Hove Olesen

BRUXELLES – Når danske designere og detailvirksomheder i de kommende år søger nye markeder, kan det tilsyneladende give mening at se mod de franske storbyer – og ikke kun for at hente inspiration.

Sådan lyder vurderingen hos cheføkonom hos Dansk Industri, Allan Sørensen, der foruden et uforløst milliardpotentiale ser nye og stærke muligheder for salg af blandt andet danske mærkevarer i Frankrig.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra DetailWatch

Ikea-topchef i Danmark stopper

Johan Laurell, der har været adm. direktør i Ikea Danmark i de seneste knap fem år, stopper for at blive ny adm. direktør for Ikea i Frankrig. En ny kandidat er fundet, oplyser kommunikationschef.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

DetailWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs