Britisk Lidl-topchef: Grundlaget for fremtidig vækst er lagt

Oven på et årsregnskab med ”beskedent afkast” lyder det fra britisk Lidl-topchef, at fokus er rettet mod at skabe profit på lang sigt.
Foto: Joachim Ladefoged/Ritzau Scanpix.
Foto: Joachim Ladefoged/Ritzau Scanpix.

Fokus er på den langsigtede profit, ikke den kortsigtede.

Det er ifølge Reuters meldingen fra topchefen for den britiske Lidl-forretning, Ryan McDonnell, oven på et regnskab for 2021/22, der bød på et årsresultat på 41,1 mio. pund, cirka 353 mio. kr., og en omsætning på 7,8 mia. pund svarende til i omegnen af 67 mia. kr. – et for selskabet ”meget beskedent afkast.”

Topchefen begrunder blandt andet resultatet med store investeringer:

”Vi har ubønhørlige i vores investeringer i infrastruktur og har lagt grundlaget for fremtidig vækst,” siger Ryan McDonnell til Reuters.

Lidl er den sjettestørste supermarkedsaktør i Storbritannien. Kæden har samlet 935 butikker, der inden 2025 gerne skal blive til 1100.

(Denne artikel er leveret i samarbejde med vores søstermedie FødevareWatch)

Rema 1000 er højdespringer i ny imagemåling: ”Vi er både glade og ydmyge”

Lidl investerer tocifret millionbeløb i elektroniske prisskilte

”Elektroniske prisskilte er løsningen” svarer Netto efter klager over fejl på bonnen

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også