Matas-regnskab giver rygstød til vækststrategi trods lavere fart

Selvom onlinemarkedet faldt, var nye varer og øget salg i de fysiske butikker med til at sikre fremgang for Matas i første kvartal. Topchef er tilfreds med udviklingen, selvom omsætningsvæksten stilnede kraftigt af sammenlignet med sidste år.
Gregers Wedell-Wedellsborg har værfet topchef for Mats siden slutningen af 2017 og har tidligere bl.a. været koncerndirektør i Coop | Foto: Stine Bidstrup/ERH
Gregers Wedell-Wedellsborg har værfet topchef for Mats siden slutningen af 2017 og har tidligere bl.a. været koncerndirektør i Coop | Foto: Stine Bidstrup/ERH

Matas havde i første kvartal en omsætningsvækst på 3,2 pct. til 1,05 mia. kr. i selskabets skæve regnskabsår, der går fra april til og med marts.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    "Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

    Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

    For abonnenter

    Læs også