DetailWatch

Matas-regnskab giver rygstød til vækststrategi trods lavere fart

Selvom onlinemarkedet faldt, var nye varer og øget salg i de fysiske butikker med til at sikre fremgang for Matas i første kvartal. Topchef er tilfreds med udviklingen, selvom omsætningsvæksten stilnede kraftigt af sammenlignet med sidste år.

Gregers Wedell-Wedellsborg har værfet topchef for Mats siden slutningen af 2017 og har tidligere bl.a. været koncerndirektør i Coop | Foto: Stine Bidstrup/ERH

Matas havde i første kvartal en omsætningsvækst på 3,2 pct. til 1,05 mia. kr. i selskabets skæve regnskabsår, der går fra april til og med marts.

Selvom der er tale om et kraftigt temposkift i væksten, der i samme kvartal sidste år lå på 7,9 pct., er adm. direktør Gregers Wedell-Wedellsborg godt tilfreds set i lyset af sidste års coronatid, hvor forretningen blandt andet nød godt af salget af værnemidler, som i dag er væk.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra DetailWatch

"Google Analytics er kun toppen af isbjerget"

Vejen er lang før danske webshops kan sænke skuldrene, efter Datatilsynet har dømt brugen af Google Analytics ude - også selvom der ifølge amerikansk medie er et dekret på vej, der skal sikre en løsning, mener chef i bureauet Impact Extend.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

DetailWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs