Danske skovirksomheder havde massiv medvind i 2021

Genåbningen var i 2021 med til at drive økonomien i en positiv retning for de danske skobutikker. Særligt de mellemstore brands har vendt minus til plus, viser en analyse fra Deloitte.
Andelen af skovirksomheder med overskud i 2021 voksede med 13,4 procentpoint til 80,6 pct. og dermed den højeste andel i mere end fem år. | Foto: Marie Ravn/ERH
Andelen af skovirksomheder med overskud i 2021 voksede med 13,4 procentpoint til 80,6 pct. og dermed den højeste andel i mere end fem år. | Foto: Marie Ravn/ERH

Tvangsnedlukningen af shoppingcentre, stormagasiner og øvrig fysisk butikshandel har kostet de danske skobutikker dyrt i de seneste år, men efter det første store økonomiske chok har skobutikkerne formået at sætte turbo på økonomien igen.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    "Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

    Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

    For abonnenter

    Læs også