DetailWatch

Danske modebutikker voksede markant i 2021 – men opbremsning lurer forude

Særligt små og mellemstore modevirksomheder er kommet styrket ud efter coronakrisen, hvor de digitale salgskanaler har været vigtige, viser en ny analyse fra Deloitte.

På trods af et positivt 2021 er udviklingen igen ved at vende som følge af en høj inflation. Derfor skal virksomhederne udvise samme agilitet som under coronapandemien, mener Morten Gade Steinmetz, brancheleder for mode- og tekstilindustrien i Deloite. | Foto: Stine Bidstrup

De danske detailhandlere er kommet styrket ud på den anden side af coronapandemien, hvor særligt omstillingen til de digitale salgskanaler og en strategisk omkostningsreduktion har sikret dem fremgang.

En ny modeanalyse fra Deloitte viser, at det gennemsnitlige driftsresultat pr. ansat er steget med 245 pct. og er gået fra 26.500 kr. i 2019/20 til 91.500 kr. i 2020/21. Her er det særligt de små og mellemstore virksomheder, der har oplevet drastiske stigninger i driftsresultatet pr. ansat.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra DetailWatch

Brancheorganisation indbringer Wolt for konkurrencestyrelsen

Danmarks Restauranter og Caféer har bedt Konkurrencestyrelsen om at kigge Wolts kontrakter med restauranter efter i sømmene, fordi Wolt ifølge brancheforeningen sælger produkterne billigere online, end restauranterne kan i fysiske butikker.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

DetailWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs