DetailWatch

Jysk modeprofil skyder ny musikfestival i gang

Steen Wøhlk, der for nylig opkøbte og reddede den konkursramte tøjkæde Brdr. Simonsen, bevæger sig ind på nyt land med musikeventet Malling Bjerge Festival, der især skal tiltrække firmaer og lokale.

Med musikeventet Malling Bjerge Festival prøver den jyske erhvervsmand bag bl.a. Sportsfield-koncernen, Steen Wølhlk, kræfter med ny branche | Foto: Finn Frandsen/Digital image.

Detail- og modeprofilen Steen Wøhlk, der tidligere på foråret opkøbte den konkursramte tøjkæde Brdr. Simonsen og står bag flere sports- og udendørsmærker, er hovedpersonen bag den nye festival Malling Bjerge Festival, der kommer til at foregå i Malling Bjerge udenfor Aarhus med udsigt til Samsø og Tunø.

Det fortæller han til DetailWatch.

Bag festivalen står fire hovedsponsorer fra detailverdenen; skobrandet Airtox, bilforhandleren Matchbiler samt Brdr. Simonsen og Pro-Dress, hvoraf de to sidstnævnte er to af selskaberne i Steen Wøhlks virksomhedsportefølje, der også tæller ejendomsinvesteringer og nu også en festival.

Sidste år var det en stor havefest. Nu bliver det kommercielt

Steen Wøhlk, ejer af Sportsfield-koncernen og frontfiguren bag Malling Bjerge Festival

Steen Wøhlk fortæller til DetailWatch, at Malling Bjerge Festival startede i sommeren 2021, hvor han og ”et par stykker” besluttede sig for at lave en mere privat festival over to dage i samme periode som Smukfest. Her hyrede de danske hovednavne og inviterede forretningsforbindelser samt lokale byboere og firmaer til at komme.

”Vi startede op på et tidspunkt, hvor danskerne hungrede efter festivaler, og via vores netværk havde vi så mulighed for at skaffe nogle musikere og bands til at komme og spille,” fortæller Steen Wøhlk, der står bag Sportsfield-koncernen, som ejer netbutikkerne Rebel Company og Wøhlk Sport og i 2020/21 havde et overskud på 13 mio. kr.

Første år kom navne som Dodo & The Dodos, Mads Langer og Die Herren til festivalen. Det blev så stor en succes, at Steen Wøhlk nu har besluttet sig for at fortsætte konceptet.

”Efter festivalen i fjor kontaktede folk os og spurgte, om vi ikke laver det igen, fordi det var en stor succes i lokalområdet. Vi besluttede allerede i oktober, at vi ville begynde at lave forberedelser og lavede i den forbindelse aftaler med nogle bands, der skulle komme og spille,” siger Steen Wøhlk.

Bandet Die Herren var blandt navnene første gang. I år skal de sammen med bl.a. Lis Sørensen trække firmaer og private til en ny festival, som erhvervsmanden Steen Wøhlk står bag. | Foto: Benjamin Nørskov/JPA
Bandet Die Herren var blandt navnene første gang. I år skal de sammen med bl.a. Lis Sørensen trække firmaer og private til en ny festival, som erhvervsmanden Steen Wøhlk står bag. | Foto: Benjamin Nørskov/JPA

Fra ”stor havefest” til festival

Festivalen i år bliver afholdt over en tre dages periode fra 30. juni til 2. juli og præsenterer navne som Lis Sørensen og Thøger Dixgaard. Derudover kommer yderligere to navne fra toppen af dansk musik lige nu, som endnu ikke er offentliggjorte. Og denne gang går festivallen fra at være en lukket fest til at være en fest for alle, der ønsker at købe billetter.

”Sidste år var det en stor havefest. Nu bliver det kommercielt, og det er også derfor, der er lavet et selskab, der holder styr på det. Vi har professionelle vagter i dørene, politi og brandvæsen er underrettet,” fortæller Steen Wøhlk og tilføjer:

”Men den er ikke lavet for at være en overskudsforretning. Det er lavet som et event med glade mennesker, som det var sidste år, hvor der var en masse lokale mennesker, der fik en kæmpestor oplevelse i vores lokale rammer.”

Steen Wøhlk fortæller, at det hovedsageligt er firmaer, der foreløbig kommer – både revisionsfirmaer, modefirmaer, automekanikere og it-folk fra hele landet – og at en begrænsning på 1.000 gæster skal give mulighed for samvær og netværk.

”Det her er hygge og folk, der kan finde hinanden. Folk, der kender hinanden, og de grupper, der kommer, bliver behandlet sådan, at de føler en intimitet. Det er det, der er vigtigt for os,” siger Steen Wøhlk.

Mere fra DetailWatch

"Google Analytics er kun toppen af isbjerget"

Vejen er lang før danske webshops kan sænke skuldrene, efter Datatilsynet har dømt brugen af Google Analytics ude - også selvom der ifølge amerikansk medie er et dekret på vej, der skal sikre en løsning, mener chef i bureauet Impact Extend.

Russisk firma er klar med Lego-erstatning

Den russiske virksomhed Inventive Retail Group, der stod for driften af Legos butikker i Rusland, før Lego trak sig ud, fortsætter med at sælge Lego-produkter i nyt navn.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

DetailWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs