DetailWatch

Svensk modehandel løfter sig markant

Det svenske salg af tøj steg markant i marts i både de fysiske butikker og online.

De svenske tøjforhandlere har oplevet en generel fremgang i marts sammenlignet med samme måned i fjor. | Foto: Maud Lervik

Marts var en glimrende måned for butikkerne, hvor det samlede salg af tøj i Sverige steg med 35,9 pct. i forhold til samme måned i 2020.

Det skriver det svenske medie Break It på baggrund af tal fra Stilindex fra Svensk Handel Stil.

Skosalget i det svenske steg med knap 50 pct. i forhold til i marts 2020, men samlet set er skohandlen faldet med knap 13 pct. sammenlignet med 2019, mens tøjhandlen er steget med otte pct.

”Vi kan konstatere, at den foregående måneds positive tal ikke var en tilfældighed, men at modehandlen nu for alvor ser ud til at komme sig efter mere end to ekstremt hårde år. Der er behov for at opdatere garderoben, når flere og flere vender tilbage til kontorarbejde og sociale aktiviteter,” siger Mats Hedenström, chef for erhvervspolitik i Svensk Handel, ifølge det svenske medie.

Mandag skrev DetailWatch, at den danske e-handel var steget med 11 pct. i 2021, og her var det særligt kategorierne tøj, sko og accessories, der havde fået salget af de fysiske varer til at stige med syv pct. under coronapandemiens andet år.

Konkursramt tøjkæde genopstår med ny ejer

Succesfuldt dansk modebrand åbner sin første butik i udlandet

Nets: Den danske e-handel steg med 11 procent i 2021

Mere fra DetailWatch

Russisk firma er klar med Lego-erstatning

Den russiske virksomhed Inventive Retail Group, der stod for driften af Legos butikker i Rusland, før Lego trak sig ud, fortsætter med at sælge Lego-produkter i nyt navn.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

DetailWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs