DetailWatch

Økonomichef forlader kendt dansk modebrand efter tre måneder

Christian Deichmann har valgt at forlade sin stilling som økonomidirektør i det danske modefirma Ganni for at vende tilbage til byggematerialekoncernen Saint-Gobain.

Nicolaj Reffstrup overtog i 2009 Ganni sammen med sin kone Ditte og satte gang i en større vækstrejse og rebrandingproces. | Foto: Stine Bidstrup

Det blev en kort fornøjelse for Christian Deichmann i Ganni.

Blot tre måneder efter sin ansættelse som økonomidirektør stopper han for at vende tilbage til byggematerialekoncernen Saint-Gobain, hvor han tidligere har været ansat. Her er han blevet ansat som økonomidirektør for Saint-Gobains nordiske og baltiske afdelinger.

Christian Deichmanns brud med Ganni fremgår af det centrale virksomhedsregister (CVR). Han bekræfter selv sin nye stilling hos Saint-Gobain på LinkedIn.

”Jeg glæder mig over at kunne annoncere, at jeg skifter til Saint-Gobain igen. Denne gang vil det blive i rollen som CFO for Saint-Gobain i Norden og Baltikum. Jeg glæder mig meget til fremadrettet at arbejde med områdets fantastiske hold,” skriver han.

Jobskiftet efterlader adm. direktør Andrea Baldo som den eneste tilbageværende i direktionen, mens bestyrelsen udgøres af Christian Mariager, Eduardo Salvador Valesco og Ditte Reffstrup, der sammen med sin mand Nicolaj Reffstrup overtog Ganni i 2009.

I 2019 solgte parret 51 pct. af selskabet til den amerikanske kapitalfond L Catterton, som blandt andet også ejer 20 pct. af Lagkagehuset.

Ganni har i løbet af et årti formået at skabe en millionforretning på nordisk modetøj og -design til kvinder farvestrålende tøj til yngre kvinder. Virksomheden har endnu ikke aflagt årsregnskab for 2021, men kom i coronaåret 2020 ud med et overskud på 43,8 mio. kr. mod 85,7 mio. kr. i 2019.

Ganni sælger udover i Danmark også i en lang række andre lande, deriblandt Sverige, Norge, Storbritannien, Amerika, Tyskland, Holland, Australien og Frankrig.

Dansk modebrand lancerer nyt genbrugskoncept

Dansk firma med vegansk hårpleje fordobler næsten overskuddet

Dagrofa-chef vil være konkurrencedygtig, men ”ikke være som discount”

Mere fra DetailWatch

Læs også

Relaterede