En del af Watch Medier

DetailWatchmandag30. januar 2023

  • Søg
  • Log ind
  • E-commerce
  • Dagligvarer
  • Bolig og Design
  • Mode og Velvære
  • Søg
  • Log ind
  • Seneste
  • Søg
  • Log ind
  • E-commerce
  • Dagligvarer
  • Bolig og Design
  • Mode og Velvære
  • Elektronik
  • Sport og Fritid
28.03.2022kl. 11.40

Shaping New Tomorrow med ny offensiv: Vil lancere "de perfekte bukser" til kvinder

Modevirksomheden Shaping New Tomorrow vil for første gang udvide sortimentet til kvindetøj i løbet af 2022, hvor ”de perfekte bukser” ventes lanceret ifølge adm. direktør.
Aarhus' borgmester Jacob Bundsgaard var med til at klippe snoren over, da Shaping New Tomorrow åbnede sin butik nummer to i rækken i i 2020. | Foto: Joachim Ladefoged/JPA
af ALEXANDER THORUP JENSEN

De tre barndomsvenner Kasper Ulrich, Christoffer Bak og Christian Aachmann, der står bag Shaping New Tomorrow, har fart på vækstrejsen i øjeblikket med nye butiksåbninger i Tyskland – og nu er der endnu en stor nyhed i vej.

For første gang fortæller virksomheden nu om et stort udviklingspotentiale i sortimentet; kvindetøj, hvor Shaping New Tomorrow i løbet af 2022 vil udvikle ”de perfekte bukser” – The Perfect Pants – til kvinder.

Adm. direktør Kasper Ulrich fortæller, at det er et projekt, som virksomheden har udviklet og arbejdet på i flere år efter stor kvindelig efterspørgsel.

”Målsætningen er at tilbyde kvinder mere frihed i hverdagen, ligesom vi tilbyder det til mænd. At man kan se supergodt ud og stadig have det behageligt samtidig.”

Hvad kan I tilbyde, der ikke allerede er på markedet inden for kvindetøj?

”Der er også andre, der afgiver det løfte (om perfekte bukser, red.), men for os handler det om at blive ved med at innovere vores produkter i samarbejde med vores kunder. Det bliver en kontinuerlig udvikling, hvor vi stræber efter at gøre det til The Perfect Pants, der går hånd i hånd med vores koncept i dag,” siger Kasper Ulrich og fortæller, at den originale version af herrebukserne er blevet tilpasset over 50 gange i tidens løb ud fra forbrugernes oplevelser.

”Vi udvikler dem sammen med vores forbrugere, og vi stiller os aldrig tilfredse med, at det er godt. Det skal være perfekt, og det er en uendelig rejse. Ét er, at de perfekte bukser er et statement, men det er også en tankegang om, at vi skal blive ved med at gøre det bedre.”

Om Shaping New Tomorrow

  • Blev etableret i 2015 af Kasper Ulrich, Christoffer Bak og Christian Aachmann, der er barndomsvenner fra den nordjyske stationsby Støvring
  • Herretøjsbrandet blev for alvor kendte, da Shaping New Tomorrow deltog i DR-programmet ’Løvens Hule’ i 2018 og modtog en investering fra de to iværksættere Jesper Buch og Birgit Aaby, der hver købte 10 pct. for 250.000 kr.
  • Beskæftiger mere end 140 ansatte fordelt på hovedkontoret i Aalborg, det europæiske hovedkontor i Hamborg, ved produktionen i Portugal og i butikker i Aalborg, Aarhus, Odense, København, Esbjerg, Hamborg og Køln.
  • Shaping New Tomorrow har al produktion i Portugal, der holder ca. 200 medarbejdere beskæftiget.

Skal være perfekte

Kasper Ulrich vil ikke røbe præcis, hvornår Shaping New Tomorrow lancerer sin kollektion til kvinder. Produktet er stadig under udvikling, og der er flere forskellige design, der er lavet på samme base som bukserne til mænd. Men ambitionen er klart, at de skal lanceres i 2022.

”Når vi kalder dem The Perfect Pants, skal de også være perfekte.”

Nyheden om, at Shaping New Tomorrow nu også vil sælge kvindetøj, åbner også for spørgsmålet om, hvorvidt modevirksomheden har andet kvindetøj i pipelinen. Støvring-vennerne startede tøjeventyret med netop de innovative bukser til herrer, og derfra er det gået stærkt.

I dag sælger virksomheden alt fra underbukser til t-shirts og skjorter. Men i første omgang er der fuldt fokus på at få skabt de perfekte bukser til kvinder, før Shaping New Tomorrow eventuelt skulle udvide sortimentet for kvinder yderligere, fortæller Kasper Ulrich.

Køen var lang inden åbningen på Shaping New Tomorrows første butik i Aarhus. | Foto: Joachim Ladefoged
Køen var lang inden åbningen på Shaping New Tomorrows første butik i Aarhus. | Foto: Joachim Ladefoged

Kun bukser

Shaping New Tomorrow har i den forgangne uge åbnet sin syvende butik i alt og nummer to i Tyskland i Köln. Butiksåbningen er en del af en større ekspansion mod syd, hvor Shaping New Tomorrow i løbet af 2022 skal åbne yderligere tre butikker i det tyske i henholdsvis Frankfurt, Stuttgart og Berlin.

Men med nyt kvindetøj og et større fokus på det tyske marked på vej frygter Kasper Ulrich ikke, at det går for stærkt.

”Det er udvikling og innovation, der driver os. Det ligger også i vores navn. Vi kunne godt have åbnet signifikant flere butikker på nuværende tidspunkt, men vi gør det i et tempo, hvor vi kan følge med og aldrig går på kompromis med vores service, oplevelse og produkter.”

Shaping New Tomorrow kom i starten af marts med regnskab for 2021, der viste, at virksomheden kom ud med et overskud på bundlinjen på 37,7 mio. kr, mens egenkapitalen steg fra knap 50 mio. kr. til 87,4 mio. kr.

Shaping New Tomorrow åbner butik i Köln som led i store planer mod syd

Shaping New Tomorrow rammer igen rekordoverskud og øjner større ekspansion

”D2C er i mine øjne nødvendigt for de danske brands”

Relaterede artikler:

  • Stifterne Christoffer Bak, Kasper Ulrich og Christian Aachmann foran butikken i Køln.

    Shaping New Tomorrow åbner butik i Köln som led i store planer mod syd

  • Modevirksomheden Shaping New Tomorrow er et af de danske selskaber, der har haft D2C-salg på sin webshop siden opstarten. Selskabet har i dag også seks fysiske butikker. | Foto: Joachim Ladefoged/Ritzau Scanpix

    "D2C er i mine øjne nødvendigt for de danske brands"

    For abonnenter

  • Shaping New Tomorrow blev stiftet i 2015 af Christoffer Bak (tv.), Kasper Ulrich og Christian Aachmann. | Foto: Joachim Ladefoged/Ritzau Scanpix

    Shaping New Tomorrow rammer igen rekordoverskud og øjner større ekspansion

    For abonnenter

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Foto: Marie Ravn / Ritzau Scanpix
Nyheder

Trods dyk i julesalget forventer danske Georg Jensen bedre tider

Den danske designvirksomhed Georg Jensen A/S løftede omsætningen globalt med 6 pct. i fjor – trods salgsdyk i årets sidste kvartal. 
  • Året der gik i detailbranchen: Her er de største historier fra 2022
  • Dansk designfirma med mere end 250 års historie når rekordresultat

For abonnenter

Foto: Pr / Dagrofa
Dagligvarer

Dagligvarekæde vil åbne flere takeaway-steder i landet

Foto: Jonas Olufson / Ritzau Scanpix
Mode og Velvære

Hvelplund-direktør forsigtig optimistisk efter kinesisk corona-lempelse

For abonnenter

Foto: Andrew Kelly
Sport og Fritid

Lego-konkurrent fyrer mere end hver sjette medarbejder

Sille Pedersen og Søren Kirkegaard står bag flere selskaber. Salget tog for alvor fart, da de begyndte at sælge kulørte foldekasser. | Foto: Casper Dalhoff
DetailWatch

Iværksætterduo udbygger kerneforretning med foldekasser

For abonnenter

Foto: CHRISTIAN HARTMANN/REUTERS / Ritzau Scanpix
Mode og Velvære

Fransk luksuskæmpe præsterer bedste omsætning nogensinde

For abonnenter

Læs også

Pure Kids hovedbrand er Racoon Outdoor, der bl.a. designer og producerer flyverdragter til børn. | Foto: PR/Pure Kids
DetailWatch

Børnetøjsfirma opsiger alle ansatte efter opbremsning i tysk vækst

År med underskud og en svagere udvikling end ventet på det tyske marked får firmaet Pure Kids til at skære ”ind til benet” og søge partnerskaber for at videreføre forretningen. Direktør afviser konkurs.

For abonnenter

Aldi trækker sig ud af Danmark i løbet af 2023, meddelte den tyskejede dagligvarekæde i december. | Foto: Christian Lykking/ERH
DetailWatch

Aldi starter ophørsudsalg i Danmark inden lukning

Dagligvarekæden Aldi skyder gang i et ophørsudsalg med rabatter på op til 70 pct., før den planlagte lukning af alle danske butikker i løbet af 2023.

For abonnenter

Sille Pedersen og Søren Kirkegaard står bag flere selskaber. Salget tog for alvor fart, da de begyndte at sælge kulørte foldekasser. | Foto: Casper Dalhoff
DetailWatch

Iværksætterduo udbygger kerneforretning med foldekasser

Det hele begyndte med en interiørbutik i Ebeltoft på Djursland. Siden har iværksætterparret gjort populære kasser i plastic og designbrandet Bongusta til en fælles levevej. Seneste skud på stammen er brandet Made Crate.

For abonnenter

Seneste nyt

  • Dagligvarekæde vil åbne flere takeaway-steder i landet – 29. jan.
  • Lego-konkurrent fyrer mere end hver sjette medarbejder – 29. jan.
  • Fransk luksuskæmpe præsterer bedste omsætning nogensinde – 29. jan.
  • Trods dyk i julesalget forventer danske Georg Jensen bedre tider – 27. jan.
  • Hvelplund-direktør forsigtig optimistisk efter kinesisk corona-lempelse – 27. jan.
  • Flere Aldi-butikker melder om udsolgt og lukker før tid – 27. jan.
  • Medvinden er vendt for den danske skoindustri – 27. jan.
  • Iværksætterduo udbygger kerneforretning med foldekasser – 27. jan.
  • Analyse: Dansk mode står solidt – med lav sigtbarhed og nye krav – 27. jan.
  • Hanstholm Køkken havde fremgang op til lukning: ”Afmatning” rammer – 27. jan.
  • Lars Larsen Group samler detailselskaber under én paraply: Sådan går det dem – 27. jan.
  • Modefirmaer får opkøbstilbud på stribe – 27. jan.
  • Rema 1000 trækker sig fra al handel med Skare Meat Packers – 27. jan.
  • Shoppingcenter ved Aarhus solgt med heftig rabat – 27. jan.
  • Asos hyrer profil ind til at rydde op i finanserne – 27. jan.
Flere nyheder

Watch Job

  • Business Intelligence Specialist

  • Jurister søges til Corporate Legal i Danmarks Eksport & Investeringsfond

  • Centerdirektør til Sønderborg

  • Tilbudschef - NCC Renovering Vest

  • Revisor med minimum et par års erfaring

Se flere jobs

Kolofon

DetailWatch
Søg

Sektioner

  • E-commerce
  • Dagligvarer
  • Bolig og Design
  • Mode og Velvære
  • Elektronik
  • Sport og Fritid
  • Sitemap
  • RSS feeds

Redaktør

Louise Reseke

lr@detailwatch.dk

Tlf.: +45 3330 8450

Ansv. chefredaktør

Anders Heering

Udgiver

JP/Politikens Hus A/S

Annonceafdeling

annoncering@infowatch.dk

Tlf.: +45 7060 5381

Annoncering

Jobannoncering

job@infowatch.dk

Tlf.: +45 7060 5381

Job

Abonnement

Prøv DetailWatch gratis eller få tilbud på et abonnement, der passer til lige netop dig eller din virksomhed.

detailwatch@infowatch.dk

Tlf.: +45 7060 5381

Læs mere om abonnement her

Adresse

DetailWatch

Rådhuspladsen 37

1785 København V

Tlf.: +45 3330 8450

Retningslinjer

  • Persondatapolitik

Copyright © DetailWatch — Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret

Microsoft er i gang med at udfase Internet Explorer – det er vi derfor også.
Vi anbefaler en af følgende browsere for en bedre oplevelse. Klik på et af ikonerne for at downloade en ny browser.

Med venlig hilsen,
DetailWatch

Google ChromeMozilla FirefoxMicrosoft Edge