DetailWatch

Shaping New Tomorrow med ny offensiv: Vil lancere "de perfekte bukser" til kvinder

Modevirksomheden Shaping New Tomorrow vil for første gang udvide sortimentet til kvindetøj i løbet af 2022, hvor ”de perfekte bukser” ventes lanceret ifølge adm. direktør.

Aarhus' borgmester Jacob Bundsgaard var med til at klippe snoren over, da Shaping New Tomorrow åbnede sin butik nummer to i rækken i i 2020. | Foto: Joachim Ladefoged/JPA

De tre barndomsvenner Kasper Ulrich, Christoffer Bak og Christian Aachmann, der står bag Shaping New Tomorrow, har fart på vækstrejsen i øjeblikket med nye butiksåbninger i Tyskland – og nu er der endnu en stor nyhed i vej.

For første gang fortæller virksomheden nu om et stort udviklingspotentiale i sortimentet; kvindetøj, hvor Shaping New Tomorrow i løbet af 2022 vil udvikle ”de perfekte bukser” – The Perfect Pants – til kvinder.

Adm. direktør Kasper Ulrich fortæller, at det er et projekt, som virksomheden har udviklet og arbejdet på i flere år efter stor kvindelig efterspørgsel.

”Målsætningen er at tilbyde kvinder mere frihed i hverdagen, ligesom vi tilbyder det til mænd. At man kan se supergodt ud og stadig have det behageligt samtidig.”

Hvad kan I tilbyde, der ikke allerede er på markedet inden for kvindetøj?

”Der er også andre, der afgiver det løfte (om perfekte bukser, red.), men for os handler det om at blive ved med at innovere vores produkter i samarbejde med vores kunder. Det bliver en kontinuerlig udvikling, hvor vi stræber efter at gøre det til The Perfect Pants, der går hånd i hånd med vores koncept i dag,” siger Kasper Ulrich og fortæller, at den originale version af herrebukserne er blevet tilpasset over 50 gange i tidens løb ud fra forbrugernes oplevelser.

”Vi udvikler dem sammen med vores forbrugere, og vi stiller os aldrig tilfredse med, at det er godt. Det skal være perfekt, og det er en uendelig rejse. Ét er, at de perfekte bukser er et statement, men det er også en tankegang om, at vi skal blive ved med at gøre det bedre.”

Skal være perfekte

Kasper Ulrich vil ikke røbe præcis, hvornår Shaping New Tomorrow lancerer sin kollektion til kvinder. Produktet er stadig under udvikling, og der er flere forskellige design, der er lavet på samme base som bukserne til mænd. Men ambitionen er klart, at de skal lanceres i 2022.

”Når vi kalder dem The Perfect Pants, skal de også være perfekte.”

Nyheden om, at Shaping New Tomorrow nu også vil sælge kvindetøj, åbner også for spørgsmålet om, hvorvidt modevirksomheden har andet kvindetøj i pipelinen. Støvring-vennerne startede tøjeventyret med netop de innovative bukser til herrer, og derfra er det gået stærkt.

I dag sælger virksomheden alt fra underbukser til t-shirts og skjorter. Men i første omgang er der fuldt fokus på at få skabt de perfekte bukser til kvinder, før Shaping New Tomorrow eventuelt skulle udvide sortimentet for kvinder yderligere, fortæller Kasper Ulrich.

Køen var lang inden åbningen på Shaping New Tomorrows første butik i Aarhus. | Foto: Joachim Ladefoged
Køen var lang inden åbningen på Shaping New Tomorrows første butik i Aarhus. | Foto: Joachim Ladefoged

Kun bukser

Shaping New Tomorrow har i den forgangne uge åbnet sin syvende butik i alt og nummer to i Tyskland i Köln. Butiksåbningen er en del af en større ekspansion mod syd, hvor Shaping New Tomorrow i løbet af 2022 skal åbne yderligere tre butikker i det tyske i henholdsvis Frankfurt, Stuttgart og Berlin.

Men med nyt kvindetøj og et større fokus på det tyske marked på vej frygter Kasper Ulrich ikke, at det går for stærkt.

”Det er udvikling og innovation, der driver os. Det ligger også i vores navn. Vi kunne godt have åbnet signifikant flere butikker på nuværende tidspunkt, men vi gør det i et tempo, hvor vi kan følge med og aldrig går på kompromis med vores service, oplevelse og produkter.”

Shaping New Tomorrow kom i starten af marts med regnskab for 2021, der viste, at virksomheden kom ud med et overskud på bundlinjen på 37,7 mio. kr, mens egenkapitalen steg fra knap 50 mio. kr. til 87,4 mio. kr.

Shaping New Tomorrow åbner butik i Köln som led i store planer mod syd

Shaping New Tomorrow rammer igen rekordoverskud og øjner større ekspansion

”D2C er i mine øjne nødvendigt for de danske brands”

Mere fra DetailWatch

"Google Analytics er kun toppen af isbjerget"

Vejen er lang før danske webshops kan sænke skuldrene, efter Datatilsynet har dømt brugen af Google Analytics ude - også selvom der ifølge amerikansk medie er et dekret på vej, der skal sikre en løsning, mener chef i bureauet Impact Extend.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

DetailWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs