"Komplet turnaround" skal vende millionunderskud til succes for børnetøjsbrand

Selskabet bag Racoon Outdoor kom ud med et underskud på 5,1 mio. kr. i 2021, men større forandringer skal nu skabe succes.
Foto: Racoon Outdoor
Foto: Racoon Outdoor

En større ”turnaround” skal vende et stort millionunderskud for børnetøjsbrandet Racoon Outdoor, der i 2020 blev en del af DENA-gruppen.

Det siger virksomhedens nye adm. direktør Heidi Svarre til Branchebladet Tøj.

”2022 kommer til at stå på en komplet ’turnaround’ af brandet på alt fra pris og strategi til design. Vi kommer stadig til at have fokus på overtøj, men vi strømliner det endnu mere og ændrer for eksempel logoet på alle kommende kollektioner,” siger hun til mediet og uddyber, at Racoon Outdoor stiler mod at være på de store onlineportaler i både ind- og udland i fremtiden.

Pure Kids, der står bag Racoon Outdoor, kom ud af 2021 med et underskud på bundlinjen på lidt over 5 mio. kr. og et bruttotab på 1,4 mio. kr.

Virksomheden blev grundlagt af Pernille Bentzen i 2012 som en del af Pure Kids A/S. Racoon Outdoor laver farverigt børnetøj og specialiserer sig i funktionelt overtøj.

Virksomheden holder til i Birkerød nord for København.

Brandets moderselskab Pure Kids blev grundlagt i 2004 og var frem til 2020 ejet af grundlægger Pernille Bentzen.

Imerco-chef: ”Der er en opbremsning p.t. og en stor usikkerhed blandt forbrugerne”

Dansk militærbutik oplever stor interesse på grund af Ukraine-krigen

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også