Puma forventer "udfordrende" 2024

”I takt med at vi går ind i 2024, kan vi se, at marked fortsat er udfordrende,” siger Puma-topchef Arne Freundt, om den kommende tid. 
Puma har sit hovedkvarter i Herzogenaurach i Tyskland. | Foto: Daniel Vogl/AP/Ritzau Scanpix
Puma har sit hovedkvarter i Herzogenaurach i Tyskland. | Foto: Daniel Vogl/AP/Ritzau Scanpix

Det tyske sportsbrand Puma forventer, at 2024 bliver et hårdt år, efter flere sportskæder som Nike, Adidas og Puma alle har oplevet en faldende efterspørgsel.

Det skriver Reuters.

På trods af at Puma leverede efter forventningerne i januar, og at aktierne er gået frem med 1 pct., så forventer sportsvirksomheden, at første halvår af 2024 kommer til at blive udfordrende.

”I takt med at vi går ind i 2024, kan vi se, at marked fortsat er udfordrende,” siger Arne Freundt, der er Pumas adm. direktør, i en pressemeddelelse.

Den faldende efterspørgsel, som sportsvirksomhederne har oplevet, skyldes, at forbrugerne stadig kæmper med inflation og derfor reducerer deres forbrug af ”ikke-væsentlige” varer.

Store lagre

Pumas salg i Europa faldt med 5,2 pct. i fjerde kvartal sidste år, og virksomheden forklarer selv denne nedgang med, at forhandlerne stadig har lagrene fyldt med Pumas varer på hylderne.

Branchen er i det hele taget ramt af, at butikkerne har mange varer på lager, hvilket også er en tendens, som også outdoor-kæder som Spejder Sport og Friluftsland har oplevet i Danmark.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også