Puma forventer "udfordrende" 2024
Det tyske sportsbrand Puma forventer, at 2024 bliver et hårdt år, efter flere sportskæder som Nike, Adidas og Puma alle har oplevet en faldende efterspørgsel.
Det skriver Reuters.
På trods af at Puma leverede efter forventningerne i januar, og at aktierne er gået frem med 1 pct., så forventer sportsvirksomheden, at første halvår af 2024 kommer til at blive udfordrende.
”I takt med at vi går ind i 2024, kan vi se, at marked fortsat er udfordrende,” siger Arne Freundt, der er Pumas adm. direktør, i en pressemeddelelse.
Den faldende efterspørgsel, som sportsvirksomhederne har oplevet, skyldes, at forbrugerne stadig kæmper med inflation og derfor reducerer deres forbrug af ”ikke-væsentlige” varer.
Store lagre
Pumas salg i Europa faldt med 5,2 pct. i fjerde kvartal sidste år, og virksomheden forklarer selv denne nedgang med, at forhandlerne stadig har lagrene fyldt med Pumas varer på hylderne.
Branchen er i det hele taget ramt af, at butikkerne har mange varer på lager, hvilket også er en tendens, som også outdoor-kæder som Spejder Sport og Friluftsland har oplevet i Danmark.
Relaterede artikler
Puma henter ny profil i H&M til at lede brandet globalt
For abonnenter