Tiger Woods lancerer sit ejet tøjmærke

Det nye samarbejde kommer efter, at golfstjernen i januar stoppede sit 27 år lange partnerskab med Nike, der indbragte ham 20 mio. dollar om året. 
I første omgang er der tale om tøj og beklædningsgenstande til golf for mænd. Det er dog også planen, at der på sigt skal produceres tøj og sko til kvinder og børn. | Foto: Christian Petersen / AFP / Ritzau Scanpix
I første omgang er der tale om tøj og beklædningsgenstande til golf for mænd. Det er dog også planen, at der på sigt skal produceres tøj og sko til kvinder og børn. | Foto: Christian Petersen / AFP / Ritzau Scanpix

Den amerikanske golfstjerne Tiger Woods lancerer et nyt tøjmærke i samarbejde med golffirmaet Taylormade. 

Det skriver CNN.

Det nye brand lander efter planen i butikkerne 1. maj og kommer til at bære navnet Sun Day Red, der refererer til, at Tiger Woods stort set altid bar en rød trøje, når han deltog i de største turneringer. 

I første omgang er der tale om tøj og beklædningsgenstande til golf for mænd. Det er dog også planen, at der på sigt skal produceres tøj og sko til kvinder og børn.

I januar endte det mere end 27 år lange samarbejde mellem Tiger Woods og Nike, der på et tidspunkt indbragte golfstjernen 20 mio. dollar om året svarende til 139 mio. kr.

Samarbejdet mellem Nike og Tiger Woods har været tæt gennem årene, og da golfspilleren i 2009 blev centrum for en meget omtalt skandale, hvor Tiger Woods havde været sin kone utro med adskillige kvinder, valgte de fleste af Woods’ sponsorer at trække sig, mens Nike forblev på hans side og fortsatte deres samarbejde. 

Nike lavede i seneste måned et opslag på Instagram i forbindelse med det afsluttede samarbejde, hvor sportsbrandet postede et billede at Tiger Woods i en rød polo ledsaget af budskabet: ”Det var en vanvittig runde, Tiger”.

I opslaget skrev Nike: 

”Tiger, du udfordrede dine konkurrenter, stereotyper, konventioner, den gammeldags måde at tænke på. Du udfordrede hele golfinstitutionen. Du udfordrede os. Og mest af alt dig selv. Og for den udfordring er vi taknemmelige.” 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også