Pumas salg i andet kvartal overrasker positivt – USA skuffer

Takket være medvind i Asien og Europa steg Pumas salg med 11 pct. i andet kvartal, hvormed det tyske sportsbrand har kurs mod sine 2023-mål. 
Puma klarede sig bedre end forventet i andet kvartal. | Foto: Leonhard Foeger/Reuters/Ritzau Scanpix
Puma klarede sig bedre end forventet i andet kvartal. | Foto: Leonhard Foeger/Reuters/Ritzau Scanpix

Puma har i andet kvartal for alvor fået momentum i Asien og Europa, og selvom et større salgscomeback lader vente på sig i Kina og Nordamerika, kommer sportsbrandet ud med en vækst i salget på 11 pct., skriver Reuters.

Analytikere adspurgt af analysehuset Refinitiv Eikon havde på forhånd estimeret et salg på ca. 2,05 mia. euro, men Puma overgik forventningerne med et salg på 2,12 mia. euro mod 2 mia. euro i samme periode i 2022. 

Med resultatet forventer Puma at være på sporet af sine mål for 2023 – blandt andet et driftsresultat på mellem 590-670 mio. euro – og afviser ikke en opjustering, hvis de positive tendenser fortsætter i tredje kvartal, der blandt andet byder på en lancering af nye produkter udviklet i samarbejde med den verdenskendte sangerinde Rihanna.

Topchef Arne Freundt understreger imidlertid, at der endnu ikke er forbedringer at spore i USA, hvor salget i andet kvartal faldt med 4,4 pct. fra samme kvartal i 2022.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også