Adidas lider omsætningstab på 27 pct. i Kina
I tredje kvartal har Adidas mistet mere end en fjerdedel af sin omsætning i Kina, mens suspension af det russiske marked har kostet 100 mio. euro. Fodbold-VM skaber dog optimisme hos ledelsen.
![Mens Adidas oplevede fine væksttal i kvartalets første to måneder, mærkede Adidas for alvor et fald i starten af september. | Foto: Shannon Stapleton/Reuters/Ritzau Scanpix/Reuters / X90052](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/14569393/zgbf7e/ALTERNATES/schema-16_9/doc7nji02l1p381n6w711y2.jpg)
Den tyske sportskoncern Adidas fortsætter med at være voldsomt påvirket af udviklingen i Kina, hvor selskabet i 3. kvartal led et omsætningstab på 27 pct..
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.