DetailWatch

Kritikere anklager Hummel for dobbeltmoral efter sorte VM-trøjer

Hummel vil med sorte VM-trøjer kritisere Qatar og værtsnationens behandling af migrantarbejdere, men brandet driver selv forretning i Saudi-Arabien, der er på kant med menneskerettighederne, og det møder kritik, skriver flere medier.

Hummel har nedtonet sit logo på de danske landsholdstrøjer og designet en i ensfarvet sort. | Foto: FRANCK FIFE/AFP / AFP

Med det ensfarvede sorte design af landsholdets nye VM-trøjer vil det danske sportsbrand Hummel gøre kritisk opmærksom på værtsnationen Qatars behandling af migrantarbejdere.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra DetailWatch

IC Group har kurs mod afvikling mens modebrands kører videre i premium-koncept

Modeiværksætter og -milliardær Niels Martinsens livsværk IC Group er i dag blot et levn fra tiden som børsnoteret virksomhed og skal med tiden nedlægges som led i strategiskifte, fortæller Christoffer Martinsen-Kønigsfeldt, ny bestyrelsesformand for koncernens resterende to modebrands Tiger of Sweden og By Malene Birger.

Læs også

Relaterede