Tidligere mediechef bliver ny direktør for jagtbutikskæde

Selskabet Jaguar Gruppen, der er kædekontor for 13 butikker med jagt- og outdoorudstyr i Danmark og Sverige, skifter ud i ledelsen og har hyret Niels H. Carstensen som ny, adm. direktør.
Det oplyser selskabet i en pressemeddelelse.
Niels H. Carstensen tiltræder 1. juli og afløser Kurt Petersen, der går på pension sidst i juli 2022 efter at have haft direktørposten siden 2015.
”Vi glæder os til en spændende udvikling og ser frem til samarbejdet mellem bestyrelse, indehavere og den nye adm. direktør,” siger Frank Skorstengaard, der er bestyrelsesformand i Jaguar Gruppen.
Niels H. Carstensen kommer senest fra en stilling som koncerndirektør i Nordiske Medier, der er en del af Det Nordjyske Mediehus, hvor han stoppede for et år siden efter en omlægning i ledelsen.
Inden Niels H. Carsten blev journalist var han i flere år i Bog & Idé og har efterfølgende også beskæftiget sig med detailbranchen bl.a. som chefredaktør for Dansk Handelsblad, i dag Dagligvarehandlen, frem til 2015.
Kædekontoret i Jaguar Gruppen har base i Ringsted og blev dannet i 1989, hvor en række danske jagtbutikker gik sammen om at etablere et fællesindkøb. Siden er samarbejdet udvidet til også at omfatte bl.a. markedsføring.
Den frivillige kæde består i dag af syv danske og seks svenske butikker, der primært sælger jagtudstyr, men også salg af tøj og fritidsudstyr vinder frem, skriver Jaguargruppen, der sidste år havde en bruttofortjeneste på godt en mio. kr. og et nulresultat.
Egenkapitalen var på 2,7 mio. kr.