Adidas’ sportssko løber fra Nikes
Pendulet inden for sportssko svinger tilsyneladende over til fordel for tyske Adidas i kampen mod amerikanske Nike.
Det er vurderingen hos Morgan Stanley, skriver Bloomberg News.
Analytikerne Grace Smalley og Edouard Aubin ser tegn på, at forbrugerne lader deres tunge basketballsko ligge bagerst i garderobeskabet og i stedet hiver lettere gummisko frem, og det er altså godt nyt for Adidas og skidt for Nike.
Morgan Stanley har på den baggrund løftet anbefalingen af Adidas’ aktie to gange til ”outperform” og med et kursmål på 235 euro, som indikerer et potentiale på 15 pct., mod førhen 175 euro.
”Vores nylige kanalundersøgelse viser en bemærkelsesværdig vending for Adidas’ kommende udsigter inden for lifestyle, hvilket indikerer meget stærke underliggende og bredere udsalgstendenser,” hedder det.
Den tyske sportstøjsproducent har ellers kæmpet med store nedskrivninger på skolinjen Yeezy udviklet med musikeren Ye, tidligere kaldet Kanye West, efter denne tilbage i 2022 kom med antisemitiske udtalelser.
Tidligere i marts led Adidas også den tort at miste sponsoratet af det tyske fodboldlandshold, Nationalelf, som det tyske selskab havde støttet i 70 år. Trøjerne på landsholdsspillerne vil fra 2027 i stedet for de tre karakteristiske striber fra Adidas bære Nikes såkaldte ”swoosh”.
Relaterede artikler
Norsk sportskæde henter ny driftsdirektør fra H&M
For abonnenter