Analytiker: Hermès kan overgå Louis Vuitton som det største luksusmærke

Det er bl.a. mærkets prisstrategi, der gør det attraktivt for flere forbrugere, påpeger analytiker.
Hermès er blandt verdens største varemærker inden for luksuskategorien. | Foto: Pierre Albouy
Hermès er blandt verdens største varemærker inden for luksuskategorien. | Foto: Pierre Albouy
AF MARKETWIRE

Hermès har potentiale til at overgå LVMH’s flagskib Louis Vuitton i de kommende år som luksusvaresektorens største mærke målt på omsætning.

Det vurderer analytikere fra Citigroup ifølge Bloomberg News.

Den franske producent af Birkin-tasker har kurs mod at ramme symbolske 20 mia. euro i 2027 eller før, vurderer analytiker Thomas Chauvet.

Det var en milepæl modemærket Louis Vuitton nåede i 2022. Til sammenligning genererede Hermès en koncernomsætning på 13,4 mia. euro sidste år, mens hele LVMH nåede lige over 86 mia. euro.

”Hermès nyder godt af en af de mest forudsigelige vækst-, margin- og cashflow-profiler i luksusvaresektoren,” pointerer Thomas Chauvet.

Analytikeren fremhæver det franske luksusselskabs prisstrategi, som spænder fra overkommelig til ultra-luksus, dets kontrol over distribution og muligheder for at vokse i kategorier ud over læder såsom ready-to-wear, ure, smykker og service.

Med et plus på 20 pct. i år har Hermès klaret sig bedre end konkurrenterne, hvor et indeks for branchen er steget med 6,8 pct., og LVMH er løftet med 8,2 pct.

Hermès anses for at være mere isoleret fra en sektornedgang på grund af sin eksponering over for meget velhavende kunder og en unik forretningsmodel, der er drevet af knaphed.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også