Danske modebrands har sværere ved at stå på egne ben: "Nu ser vi ikoner vælte"

Den danske modebranche er god til at skabe brands, men forretningsmæssigt er udfordringerne vokset. Det er med til at vælte ikoner som Wood Wood, mener fagfolk, der peger på klynger som en vej frem.
14 dage efter fra konkursen i Wood Wood er brandet blevet købt af DK Company, der vil føre brandet, men ikke brandets butikker videre. | Foto: Mads Claus Rasmussen
14 dage efter fra konkursen i Wood Wood er brandet blevet købt af DK Company, der vil føre brandet, men ikke brandets butikker videre. | Foto: Mads Claus Rasmussen

Antallet af danske modebrands, der er gået konkurs eller har været igennem en rekonstruktion for at overleve har været markant de seneste måneder, hvor flere kendte mærker har måttet give op.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    "Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

    Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

    For abonnenter

    Læs også