Matas henter ny marketingchef med fortid i Netto
Den danske kosmetikkæde Matas styrker organisationen med en ny chef for brand- og marketingstrategien.
Det bliver Kathrine Bjørnholdt Werling, der i denne uge er rykket ind som ny kvinde hos Matas, der har hovedkontor i Allerød. Det meddeler hovedpersonen i et opslag på Linkedin.
Kathrine Bjørnholdt Werling kommer til Matas med omkring 20 års erfaring inden for marketing. I seks og et halvt år frem mod slutningen af 2023 var hun en del af Netto-kæden, hvoraf hun i de sidste fire år var marketingchef.
Hun har også tidligere i sin karriere været en del af Bestseller i to år.
Det seneste halve år har hun holdt pause efter bruddet med Netto og har bl.a. taget en uddannelse inden for ESG og bæredygtighed.
I Matas bliver hun en del af en koncern med omkring 260 butikker i Danmark samt omkring 230 Kicks-butikker i Sverige, Finland og Norge, som kæden overtog i sommeren 2023 i en handel værdisat til 1,3 mia. kr.
Matas kom ud af tredje kvartal af regnskabsåret 2023/24 med en rekordhøj omsætning på 2,5 mia. kr., hvilket var tæt på at være en fordobling i forhold til samme periode i 2022. Særligt opkøbet af Kicks-kæden var medvirkende hertil.
Dertil kom et overskud på 163 mio. kr.
Relaterede artikler
Matas tester AI-løsning i fem butikker
For abonnenter
Zara-ejer vil gradvist genåbne butikker i Ukraine
For abonnenter