Britisk detailkæde leverer stærk salgsvækst

På trods af væksten i salget falder aktien for det børsnoterede selskab.
Detailkæden kunne ellers rapportere om en vækst i det sammenlignelige salg inden for dagligvarer på næsten 10 pct. og en stigning på knap 5 pct. inden for tøj- og boligartikler. | Foto: John Sibley/Reuters/Ritzau Scanpix
Detailkæden kunne ellers rapportere om en vækst i det sammenlignelige salg inden for dagligvarer på næsten 10 pct. og en stigning på knap 5 pct. inden for tøj- og boligartikler. | Foto: John Sibley/Reuters/Ritzau Scanpix
AF MARKETWIRE

Aktierne i den britiske detailkæde Marks & Spencer, M&S, dykker på børsen i London på trods af et stærkt salg i tredje kvartal.

Det skriver Bloomberg News.

M&S-aktien falder 5 pct. til 293,90 pence.

Detailkæden kunne ellers rapportere om en vækst i det sammenlignelige salg inden for dagligvarer på næsten 10 pct. og en stigning på knap 5 pct. inden for tøj- og boligartikler.

Salget overgik dermed også analytikerkonsensus på henholdsvis 6,4 pct. og 2,8 pct. Samtidig opnåede Marks & Spencer sin højeste markedsandel i mere end et årti.

Faldet i aktien kan ifølge Charles Allen, analytiker hos Bloomberg Intelligence, derfor til dels skyldes, at investorerne er skuffede over, at den stærke fremgang ikke resulterede i en opjustering af forventningerne til hele året.

Det samlede salg endte på 3,86 mia. pund, hvoraf salget i Storbritannien udgjorde 3,6 mia. pund.

Det internationale salg landede på 288 mio. pund, hvilket var et fald på 6,4 pct. sammenlignet med samme periode sidste år.

Ifølge Richard Chamberlain, der er analytiker i RBC Capitals, kan det svagere internationale salg også være en af grundene til, at aktien falder.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også