Udfordrer Dior og Chanel: Dansk firma har diamantstøv som glansnummer
Et nyt dansk luksusmærke ved navn Alûstre har set dagens lys, og ambitionerne er til at tage at føle på i virksomheden, der med erfaren topchef i front sigter mod at runde 50 mio. kr. i omsætning på få år og har ambitioner om at slå igennem på den internationale scene.
Det skriver Børsen.
Med den mauritisk-britiske minemilliardær Jean-Raymond Boulle i ryggen vil selskabets adm. direktør og medejer, Hans Hornemann, bruge sit netværk af ”sindssygt dygtige distributører,” som han i løbet af et kvart århundrede har lært at kende gennem sit globale virke hos bl.a. Cartier og Pandora.
”Vi har ikke plus 100 år på bagen som Dior, Chanel og Guerlain, men vi er sikre på, vi kan konkurrere med dem på sigt,” siger Hans Hornemann, der forventer at være til stede i op til 40 markeder i løbet af 2024.
Alûstre, der åbnede for salget tilbage i marts, tilbyder bl.a. parfume og makeup, men virksomhedens store glansnummer er neglelak med diamantpartikler – en teknologi, som Jean-Raymond Boulle har taget patent på, og som også indgår i maling til luksusbiler, jetfly og yachts.