Udfordrer Dior og Chanel: Dansk firma har diamantstøv som glansnummer

Nyt dansk skønhedsbrand har minemilliardær med i ejerkredsen og sigter mod at have indtaget op imod 40 markeder næste år. På repertoiret har man bl.a. neglelak med diamantpartikler.
Manden bag Alûstre kommer bl.a. med erfaring fra luksusbrandet Cartier. | Foto: Arnd Wiegmann
Manden bag Alûstre kommer bl.a. med erfaring fra luksusbrandet Cartier. | Foto: Arnd Wiegmann

Et nyt dansk luksusmærke ved navn Alûstre har set dagens lys, og ambitionerne er til at tage at føle på i virksomheden, der med erfaren topchef i front sigter mod at runde 50 mio. kr. i omsætning på få år og har ambitioner om at slå igennem på den internationale scene.

Det skriver Børsen.

Med den mauritisk-britiske minemilliardær Jean-Raymond Boulle i ryggen vil selskabets adm. direktør og medejer, Hans Hornemann, bruge sit netværk af ”sindssygt dygtige distributører,” som han i løbet af et kvart århundrede har lært at kende gennem sit globale virke hos bl.a. Cartier og Pandora.

”Vi har ikke plus 100 år på bagen som Dior, Chanel og Guerlain, men vi er sikre på, vi kan konkurrere med dem på sigt,” siger Hans Hornemann, der forventer at være til stede i op til 40 markeder i løbet af 2024.

Alûstre, der åbnede for salget tilbage i marts, tilbyder bl.a. parfume og makeup, men virksomhedens store glansnummer er neglelak med diamantpartikler – en teknologi, som Jean-Raymond Boulle har taget patent på, og som også indgår i maling til luksusbiler, jetfly og yachts.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også