Cartier-ejeren Richemont har set salget stige i første kvartal af det skæve regnskabsår, men i faste valutakurser lander det alligevel lavere end ventet.
Det er særligt salget af smykker, der driver fremgangen, mens flere kunder i de fysiske butikker også er med til at trække op.
Ved åbning dykker aktien 7 pct. som følge af et aftagende amerikansk salg, skriver Bloomberg News.
Salget i faste valutakurser voksede 19 pct. i første kvartal, mens analytikerne havde regnet med en fremgang på 18,7 pct.
Ser man i stedet på salget i absolutte tal landede det en anelse under det ventede. Richemont har solgt for 5,32 mia. euro i første kvartal, hvor der var ventet et salg på 5,37 mia. euro, viser estimater fra Bloomberg. Det var dog en fremgang fra 4,65 mia. euro i samme periode året før.
Størstedelen af pengene er hentet fra salg af smykker, der løb op i 3,60 mia. euro i første kvartal. Richemont oplyser desuden, at salg gennem de fysiske butikker var den stærkeste salgskanal.
Fordelt på regionerne gik salget særligt frem i Asien, hvilket mere end vejede op for et aftagende salg i regionen Americas, skriver Dow Jones.