Britiske Burberry med positivt første kvartal anført af kinesisk marked

Burberry fastholder det mellemlange mål med en omsætning på 4 mia. pund - knap 35 mia. kr. 
Burberrys efterårs- og vinterkollektion for 2023/24 blev præsenteret i februar under London Fashion Week i år. | Foto: Henry Nicholls/Reuters/Ritzau Scanpix
Burberrys efterårs- og vinterkollektion for 2023/24 blev præsenteret i februar under London Fashion Week i år. | Foto: Henry Nicholls/Reuters/Ritzau Scanpix
AF MARKETWIRE

Det britiske modehus Burberrys første tre måneder af det skæve regnskabsår 2023/24 er landet på linje med markedets forventning. Det kinesiske marked vejer positivt på vægtskålen.

Det fremgår af Bloomberg News.

Det sammenlignelige salg steg i første kvartal 18 pct., hvor der ifølge analytikere adspurgt af Bloomberg News var ventet en stigning på 18,3 pct.

”Vi har gjort gode fremskridt i kvartalet ved at levere en høj sammenlignelig omsætningsvækst anført af den igangværende genopretning på det kinesiske fastland,” skriver selskabet i regnskabet ifølge Bloomberg News.

På det kinesiske fastland steg det sammenlignelige salg 46 pct., mens der var ventet en fremgang på 60 pct.

Detailsalget gav et plus på 589 mio. pund, der var en smule over estimatet på 588,1 mio. pund.

Burberry fastholder det mellemlange mål med en omsætning på 4 mia. pund. 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Læs også