Luksuskoncern om bæredygtighed: "Presset kommer primært fra de unge"

Fransk luksuskoncern fokuserer i sin bæredygtighedsstrategi på cirkularitet, biodiversitet, klima og sporbarhed, skriver Børsen.
Louis Vuitton er et af de 75 luksusbrands, som LVMH ejer i dag. | Foto: Jens Dresling
Louis Vuitton er et af de 75 luksusbrands, som LVMH ejer i dag. | Foto: Jens Dresling

Franske LVMH, der står bag en lang række luksusbrands som Louis Vuitton, Dior og Fendi, vil disrupte opfattelsen af skønhed, så luksus ikke længere kun er lig med perfektion og fejlfrihed, men også genanvendte og biobaserede materialer, skriver Børsen.

LVMH’s fokus på bæredygtighed blev i 2021 udpenslet i koncernens Life 360-strategi, der sætter spot på fire områder – cirkularitet, biodiversitet, klima og sporbarhed – og definerer målsætninger for LVMH’s CO2-udledning. 

“Presset kommer primært fra de unge forbrugere. De forventer i stadig højere grad bæredygtighed og gennemsigtighed omkring produktets oprindelse. Den unge generation har et ‘indfødt’ bæredygtighedsfokus og er meget forskellig fra den tidligere generation. De udtrykker andre ting, og det er godt,” siger Hélène Valade, miljøudviklingschef i LVMH, til Børsen. 

Trods det store fokus på bæredygtighed, fastholder LVMH også sit fokus på kvalitet, som ifølge Hélène Valade ”altid” er det vigtigste.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også