Louis Vuitton-ejer sendes op af kinesiske forbrugeres købelyst

”Tallene i første kvartal varsler godt for resten af året,” siger finansdirektør Jean-Jacques Guiony om første kvartal.
Franske LVMH står bag luksusmærker som Louis Vuitton og Doir. | Foto: Jens Dresling
Franske LVMH står bag luksusmærker som Louis Vuitton og Doir. | Foto: Jens Dresling
AF MARKETWIRE

Franske LVMH, der står bag luksusmærker som Louis Vuitton, Dior, Hennessy og Moët, er kommet markant bedre end ventet ud af første kvartal, efter at de kinesiske forbrugere igen har haft mulighed for at svinge kreditkortene.

Det får aktien til at stige 4,5 pct. ved åbningen i Paris torsdag, efter at regnskabet blev lagt frem onsdag aften.

Finansdirektør Jean-Jacques Guiony er ”ekstremt optimistisk” omkring Kina i 2023, siger han ifølge Bloomberg. Og det er herfra, at en stor del af væksten er kommet fra efter en lang periode med coronarestriktioner.

”Tallene i første kvartal varsler godt for resten af året,” siger han.

Den organiske vækst endte i første kvartal på 17 pct. Til sammenligning havde analytikerne ifølge konsensusestimater indsamlet af Bloomberg ventet 8,97 pct.

Der var især medvind til koncernens mode- og lædervarer, der præsterede end organisk vækst i kvartalet på 18 pct. mod ventet 9,85 pct.

Også inden for urer og smykker såvel som parfume og kosmetik var væksten bedre end ventet. Kun vin og spiritus-segmentet skuffede end kende ved at vokse mindre end ventet.

Omsætningen endte i årets første tre måneder på 21,04 mia. euro. Her var ventet 19,72 mia. hos analytikerne.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også