Hugo Boss-brand tilpasser modeshow til Metaverse Fashion Week

Modeugen i metaverset blev lanceret sidste år, og i år deltager over 60 modebrands fra hele verden.
Hugo Boos har lanceret showroomet i den virtuelle verden Decentraland, hvor man med en digital avatar kan bevæge sig rundt og se Hugo Boss-produkter. | Foto: Hugo Boss/pr
Hugo Boos har lanceret showroomet i den virtuelle verden Decentraland, hvor man med en digital avatar kan bevæge sig rundt og se Hugo Boss-produkter. | Foto: Hugo Boss/pr

Det tyske tøjbrand Hugo Boss tager et skridt ind i den digitale verden ved at lancere et showroom for tøjkoncernens Boss-brand til Metaverse Fashion Week, der løber af staben i disse dage.

Hugo Boos har lanceret showroomet i den virtuelle verden Decentraland, hvor man med en digital avatar kan bevæge sig rundt og se Hugo Boss-produkter.

Showroomet er en forlængelse af Hugo Boss’ fysiske modeshow i Miami fra tidligere på måneden, og det tyske tøjbrand har brugt kunstig intelligens til at ”oversætte” showet til metaverset.

Det digitale udstillingsvindue er lanceret i den virtuelle verden Decentraland, der danner rammen om den digitale modeuge, der første gang løb af staben sidste år.

Foruden Hugo Boss deltager over 60 modebrands i Metaverse Fashion Week, der varer fra 28. til og med 31. marts.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også