Boozt sigter mod markedsandel på 10 pct.

Onlineplatformen Boozt har fremlagt nye ambitioner for fremtiden, og målet er blandt andet, at forretningsmodellen skal resultere i tocifrede marginer.
Foto: Boozt/pr
Foto: Boozt/pr
AF MARKETWIRE

Onlinehandelsplatformen Boozt venter på lang sigt at nå en markedsandel på 10 pct. inden for mode- og livsstilsmarkedet i Norden, samtidig med at den justerede driftsmargin (EBIT) skal overstige 10 pct.

De nye langsigtede ambitioner leverer Boozt forud for selskabets kapitalmarkedsdag tirsdag.

”Selskabet forventer, når koncernens vækstrate er i tråd med den generelle vækst på online mode- og livsstilsmarkedet i Norden, at dets forretningsmodel med branchens bedste enhedsøkonomi vil resultere i tocifrede marginer og stærk cash generation,” skriver Boozt.

Boozt vil geninvestere for at drive den langsigtede værdiskabelse gennem rentabel organisk vækst, men herefter vil selskabet returnere overskydende kapital til investorerne, fremgår det af præsentationsmaterialet før kapitalmarkedsdagen.

Under stabile og positive markedsforhold sigter Boozt mod at returnere provenuet på 800 mio. svenske kr. fra den dobbelte børsnotering i København til aktionærerne.

Den nuværende opfyldelsesfacilitet gør det muligt for virksomheden at håndtere 10-11 mia. svenske kr. i nettoomsætning, hvilket betyder, at Boozt venter moderate anlægsinvesteringer på 150-200 mio. svenske kr. om året.

I 2022 havde Boozt en omsætning på 6,7 mia. svenske kr. og en justeret driftsmargin (EBIT) på 3,8 pct.

De nye langsigtede mål afløser selskabets mellemlange mål, der blev præsenteret i forbindelse med børsnoteringen i 2017 og løb frem til 2023.

De lød på, at selskabet skulle vokse hurtigere end onlinemarkedet i Norden og betydeligt ekspandere markedsandelen. Yderligere ventede selskabet en justeret driftsmargin (EBIT) på 5-7 pct.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også