Britisk online tøjforhandler mistede 11 pct. af omsætningen i december

Boohoo havde ligesom onlinekonkurrenten Asos et svagt december-salg, mens konkurrenter med fysiske butikker øgede omsætningen, skriver Reuters.
Foto: Dado Ruvic/reuters/ritzau Scanpix
Foto: Dado Ruvic/reuters/ritzau Scanpix

Den britiske online modeforhandler Boohoo registrerede i december et fald i omsætningen på 11 pct. sammenlignet med samme måned i 2021, skriver nyhedsbureauet Reuters.

Boohoo, der sælger tøj, sko og accessoires til de 16-40-årige, mener, at det svigtende salg især var præget af længere leveringstider, og at faldet sammenlignes med en stærk decembermåned i 2021.

Også onlinekonkurrenten Asos registrerede et svindende salg i Storbritannien, mens konkurrenter som Next, Marks & Spencer og JD Sports alle registrerede stigende omsætning.

Fælles for de tre detailhandlere er, at de har fysiske butikker, som tilsyneladende altså har nydt godt af de leveringsproblemer, der ramte Storbritannien i december, hvor omkring 100.000 postbud i Royal Mail nedlagde arbejdet på at uenighed om løn og vilkår.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også