DetailWatch

Børnetøjsbrand øger bundlinjen med 63 pct.

Det danske børnetøjsselskab Offspring, der står bag brandet Wheat, lander et overskud på 12,9 mio. kr. i 2021/22, skriver Branchebladet Tøj.

Wheat blev stiftet i 2002 og har i dag ansatte i Danmark, Tyskland og Norge. | Foto: Screendump/wheat

Selskabet Offspring, der står bag børnetøjsbrandet Wheat, har øget både bruttofortjeneste og bundlinje i 2021/22, skriver Branchebladet Tøj.

Selskabet, der ikke offentliggør sin omsætning, øger bruttofortjenesten fra 30,2 mio. kr. i 2020/21 til 34,5 mio. kr. i det nye regnskab, mens resultatet efter skat i samme periode vokser fra et overskud på 7,9 mio. kr. til et plus på 12,9 mio. kr.

Væksten skyldes blandt andet, at Wheat, der i dag har 40 ansatte fordelt i Danmark, Norge og Tyskland, har udvidet forretningen med footwear, fortæller Thomas Frederiksen, der er kommercieldirektør hos Wheat.

”Vi samlede de skarpeste hjerner fra børnesko-branchen, og allerede efter første år har det overgået vores forventninger. Footwear tilførte 10 pct. ekstra på både top- og bundlinjen, hvilket er væsentlig bedre end budgetteret,” siger han til mediet.

Mobilepay melder om rekordstart for black week

Modebrand åbner pop-up-butik midt i julehandlen

Mere fra DetailWatch

IC Group har kurs mod afvikling mens modebrands kører videre i premium-koncept

Modeiværksætter og -milliardær Niels Martinsens livsværk IC Group er i dag blot et levn fra tiden som børsnoteret virksomhed og skal med tiden nedlægges som led i strategiskifte, fortæller Christoffer Martinsen-Kønigsfeldt, ny bestyrelsesformand for koncernens resterende to modebrands Tiger of Sweden og By Malene Birger.

Læs også

Relaterede