Børnetøjsbrand øger bundlinjen med 63 pct.

Det danske børnetøjsselskab Offspring, der står bag brandet Wheat, lander et overskud på 12,9 mio. kr. i 2021/22, skriver Branchebladet Tøj.
Wheat blev stiftet i 2002 og har i dag ansatte i Danmark, Tyskland og Norge. | Foto: Screendump/wheat
Wheat blev stiftet i 2002 og har i dag ansatte i Danmark, Tyskland og Norge. | Foto: Screendump/wheat

Selskabet Offspring, der står bag børnetøjsbrandet Wheat, har øget både bruttofortjeneste og bundlinje i 2021/22, skriver Branchebladet Tøj.

Selskabet, der ikke offentliggør sin omsætning, øger bruttofortjenesten fra 30,2 mio. kr. i 2020/21 til 34,5 mio. kr. i det nye regnskab, mens resultatet efter skat i samme periode vokser fra et overskud på 7,9 mio. kr. til et plus på 12,9 mio. kr. 

Væksten skyldes blandt andet, at Wheat, der i dag har 40 ansatte fordelt i Danmark, Norge og Tyskland, har udvidet forretningen med footwear, fortæller Thomas Frederiksen, der er kommerciel direktør hos Wheat.

”Vi samlede de skarpeste hjerner fra børnesko-branchen, og allerede efter første år har det overgået vores forventninger. Footwear tilførte 10 pct. ekstra på både top- og bundlinjen, hvilket er væsentlig bedre end budgetteret,” siger han til mediet. 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også