Børnetøjsbrand øger bundlinjen med 63 pct.
Selskabet Offspring, der står bag børnetøjsbrandet Wheat, har øget både bruttofortjeneste og bundlinje i 2021/22, skriver Branchebladet Tøj.
Selskabet, der ikke offentliggør sin omsætning, øger bruttofortjenesten fra 30,2 mio. kr. i 2020/21 til 34,5 mio. kr. i det nye regnskab, mens resultatet efter skat i samme periode vokser fra et overskud på 7,9 mio. kr. til et plus på 12,9 mio. kr.
Væksten skyldes blandt andet, at Wheat, der i dag har 40 ansatte fordelt i Danmark, Norge og Tyskland, har udvidet forretningen med footwear, fortæller Thomas Frederiksen, der er kommerciel direktør hos Wheat.
”Vi samlede de skarpeste hjerner fra børnesko-branchen, og allerede efter første år har det overgået vores forventninger. Footwear tilførte 10 pct. ekstra på både top- og bundlinjen, hvilket er væsentlig bedre end budgetteret,” siger han til mediet.
Relaterede artikler
Mobilepay melder om rekordstart for black week
For abonnenter