Amerikansk tøjselskab kommer stærkere ud af tredje kvartal end ventet

Tøjvirksomheden Gap, der blandt andet ejer brands som Gap, Old Navy og Banana Republic, landede en omsætning på 4,04 mia. dollar i tredje kvartal.
Foto: Norikazu Tateishi/AP/Ritzau Scanpix
Foto: Norikazu Tateishi/AP/Ritzau Scanpix
AF MARKETWIRE

Gap steg med 9,9 pct. i torsdagens eftermarked i USA., da tøjkoncernens regnskab for tredje kvartal vidnede om større vækst end ventet.

Koncernen oplevede i perioden en stigning i omsætningen på 2 pct. til 4,04 mia. dollar mod ventede 3,80 mia. dollar. Den underliggende vækst, det sammenlignelige salg, steg 1,0 pct., mens en tilbagegang på 3,4 pct. var spået.

Det justerede overskud per aktie blev på 71 cent, sammenlignet et konsensusestimat på 2 cent, ifølge Bloomberg News.

Det justerede nettoresultat blev på 282 mio. dollar mod et bud på Wall Street på 8 mio. dollar.

”Vi har skærpet vores fokus på eksekvering for at optimere rentabiliteten og pengestrøm, bringer mere stringens til vores drift og afbalancering af vores sortimenter som svar på, hvad vores kunder fortæller os. Selv om vores indsats viser tidlige tegn på forbedring, er vi klar over, at der er arbejde at gøre for at levere det, vores kunder, medarbejdere og aktionærer forventer af Gap,” siger formand i GAP, Bob Martin, i regnskabet.

Gap ejer blandt andet tøjmærkerne Gap, Old Navy, Banana Republic og Athleta.

Dansk tøjfirma sagsøgt i flere lande af giganten Gap

Amerikansk tøjkoncern vil skære 500 job i administrationen

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også