Burberry leverer stærkere salgsvækst end ventet i første halvår

Salget hos det britiske modehus steg med 5 pct. i forhold til sidste år
Burberry blev grundlagt i 1856 og er særligt kendt for sine tørklæder og tranchcoats med mærkets karakteristiske ternede mønstre. | Foto: Arnd Wiegmann/Reuters/Ritzau Scanpix/REUTERS / X90184
Burberry blev grundlagt i 1856 og er særligt kendt for sine tørklæder og tranchcoats med mærkets karakteristiske ternede mønstre. | Foto: Arnd Wiegmann/Reuters/Ritzau Scanpix/REUTERS / X90184
AF MARKETWIRE

Det britiske modehus Burberry leverede i første halvår 2022/23 stærkere vækst i det sammenlignelige salg end ventet blandt analytikerne.

Salget i de butikker, der også var åbne 12 måneder tidligere, steg med 5,0 pct. mod ventet 4,7 pct. blandt analytikerne ifølge estimater indsamlet af Bloomberg News.

Burberry peger i regnskabet på risiko for recession i både Europa og USA og på fortsatte udfordringer med Covid-19 i Kina, men selskabet sigter stadig efter en høj encifret vækst i omsætningen på mellemlang sigt.

I første halvår lykkedes det også Burberry at løfte den justerede driftsmargin fra 16,2 til 17,7 pct. i den tilsvarende periode et år tidligere.

Burberry blev grundlagt i 1856 og er særligt kendt for sine tørklæder og tranchcoats med mærkets karakteristiske ternede mønstre.

Britisk tøjikon hæver salget og fastholder forventningerne

Konsulenthus: Det globale salg af luksusvarer vil stige med 5 pct. i år

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også