Det britiske modehus Burberry leverede i første halvår 2022/23 stærkere vækst i det sammenlignelige salg end ventet blandt analytikerne.
Salget i de butikker, der også var åbne 12 måneder tidligere, steg med 5,0 pct. mod ventet 4,7 pct. blandt analytikerne ifølge estimater indsamlet af Bloomberg News.
Burberry peger i regnskabet på risiko for recession i både Europa og USA og på fortsatte udfordringer med Covid-19 i Kina, men selskabet sigter stadig efter en høj encifret vækst i omsætningen på mellemlang sigt.
I første halvår lykkedes det også Burberry at løfte den justerede driftsmargin fra 16,2 til 17,7 pct. i den tilsvarende periode et år tidligere.
Burberry blev grundlagt i 1856 og er særligt kendt for sine tørklæder og tranchcoats med mærkets karakteristiske ternede mønstre.
Britisk tøjikon hæver salget og fastholder forventningerne
Konsulenthus: Det globale salg af luksusvarer vil stige med 5 pct. i år