Ganni lancerer makeup i samarbejde med miljøvenligt brand

Tøjbrandet Ganni går nu ind i skønhedsbranchen med lanceringen af tre glitterøjenskygger, skriver Fashion Forum.
Ganni lancerer øjenskyggekollektion i samarbejde med makeupbrandet Submission Beauty. Arkivfoto. | Foto: Ganni/PR
Ganni lancerer øjenskyggekollektion i samarbejde med makeupbrandet Submission Beauty. Arkivfoto. | Foto: Ganni/PR

Ganni lancerer onsdag en kollektion af øjenskygger i samarbejde med makeupbrandet Submission Beauty, der fokuser på miljøansvarlighed, skriver Fashion Forum.

“Beauty-industrien er helt sikkert spændende og har masser af potentiale, men det føltes bare som det helt rigtige øjeblik, fordi vi på så mange måder deler de samme værdier som Submission,” siger Ditte Reffstrup, kreativ direktør i Ganni, til Fashion Forum.

Hun fortæller, at Ganni generelt forsøger at teste nye områder af i det små, så brandet kan se, hvordan forbrugerne tager imod det. Det er derfor endnu ikke til at sige, om Ganni vil bygge en hel skønhedsafdeling op, men i første omgang bliver kategorien testet af med lanceringen af tre glitterøjenskygger.

Ifølge Ditte Reffstrup er samarbejdet med Submission Beauty, der blev stiftet af den danske makeupartist Zenia Jæger i 2020, ideelt, da øjenskyggerne er bionedbrydelige og pakket i plastikfri og genanvendelig indpakning, hvilket støtter Gannis ambition om at fremme grønt forbrug.

Ganni opnår B Corp-certificering

Modemærke anklager Ganni for plagiat

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også