H&M's salg skuffer efter svag start på kvartal

Nettosalget steg tre pct. i H&M, men væksten ligger under forventningerne.
Foto: Emma Sejersen
Foto: Emma Sejersen
Marketwire

Den svenske modekoncern Hennes & Mauritz leverer salgsfremgang i tredje kvartal, hvilket dog stadig skuffede i forhold til analytikernes forventninger.

Det fremgår af en meddelelse fra selskabet torsdag.

I perioden 1. juni til 31. august 2022 landede nettosalget på 57.450 mio. svenske kr., hvilket er en stigning på 3 pct. sammenlignet med tredje kvartal i 2021, hvor salget lå på 55.585 mio. svenske kr.

Det var dog ikke nok til at nå analytikernes forventninger, der lå på 58.060 mio. svenske kr.

Ifølge H&M fik koncernen en svag start på kvartalet i lighed med branchen på mange af de vigtigste markeder.

Salget blev dog forbedret i løbet af de tre måneder, da især efterårskollektionerne blev taget bedre imod end året før.

H&M donerer penge efter hollandske myndigheders greenwashing-undersøgelse

H&M øgede indtjeningen markant i andet kvartal

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også