Brillekæde øger omsætningen med 25 pct.

Louis Nielsen havde en ”forbrugerfest” i det seneste regnskabsår, men direktør forventer, at væksten bliver markant mindre i år, skriver Børsen.
Mads Nygaard er adm. direktør i brillekæden Louis Nielsen, der i 2005 blev opkøbt af den britiske koncern Specsavers. | Foto: Louis Nielsen/PR
Mads Nygaard er adm. direktør i brillekæden Louis Nielsen, der i 2005 blev opkøbt af den britiske koncern Specsavers. | Foto: Louis Nielsen/PR

Brillekæden Louis Nielsen landede i regnskabsåret 2021/22 en omsætning på 1,3 mia. kr., hvilket er 25 pct. mere end året før, skriver Børsen.

På bundlinjen endte Louis Nielsen, der er ejet af britiske Specsavers, et overskud på 148,9 mio. kr., og dermed er bundlinjen øget med mere end 40 pct. i forhold til 2020/21.

”Vi har simpelthen haft så mange kunder inde, at jeg vil kalde det en forbrugsfest, hvilket står i stor kontrast til den nuværende situation i forhold til f.eks. den høje inflation,” siger Mads Nygaard, adm. direktør i Louis Nielsen, til Børsen.

Han fortæller ligeledes, at forventningen til det igangværende regnskabsår er en toplinjevækst på 0-10 pct. og en flad eller mindre negativ udvikling på bundlinjen.

Louis Nielsen har 79 butikker i Danmark, og kæden har ikke planer om at udvide med flere butikker, men i stedet at modernisere de eksisterende, hvilket ifølge direktøren er en investering på omkring 150 mio. kr.

Profil Optik fortsætter væksten på et dansk marked med tæt konkurrence

Topchef efter rekordår: ”Finansielt har Synoptik aldrig stået stærkere”

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også