DetailWatch

Profil Optik fortsætter væksten på et dansk marked med tæt konkurrence

Efter flere år med tocifrede millionunderskud vinder Profil Optik frem på et dansk brillemarked. Også i starten af 2022 er omsætningen i vækst, især drevet af to forhold, lyder det i kædens regnskaber.

Adm. direktør i Synsam Group Denmark er Tina Gaardsholt. | Foto: Gregers Tycho/ERH

Efter en lang periode med tocifrede millionunderskud har Profil Optik de seneste tre år endelig fået vendt udviklingen. I 2021 er bundlinjen i den danske brillekæde mere end tredoblet til 5,8 mio. kr. mod 1,3 mio. kr. i 2020.

Også omsætningen er vokset til 740,2 mio. kr. sidste år, efter et dyk til 653,5 mio. kr. i 2020. Det viser regnskabet for Synsam Group Denmark, der under brandet Profil Optik sælger briller, kontaktlinser, solbriller og tilbyder synstest fra 115 egne og franchise-butikker i Danmark, Island og på Færøerne.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra DetailWatch

"Google Analytics er kun toppen af isbjerget"

Vejen er lang før danske webshops kan sænke skuldrene, efter Datatilsynet har dømt brugen af Google Analytics ude - også selvom der ifølge amerikansk medie er et dekret på vej, der skal sikre en løsning, mener chef i bureauet Impact Extend.

Læs også

Relaterede