Pandoras nye butikskoncept udvides til flere lande
![Alexander Lacik er adm. direktør i Pandora, som er børsnoteret i København. | Foto: Stine Bidstrup/ERH](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article14311095.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc7mbstlvjvxu18r8a888q.jpg)
Pandora har haft succes med det nye butikskoncept Evoke, og derfor skal det nu bredes ud.
Konceptet blev testet på det italienske og britiske marked. Og i dag er der 12 af butikstypen:
”Vi har forsøgt en gang tidligere at udvikle vores konceptbutikker – det var med Evolution. Det lykkedes ikke – men det er det med Evoke. Og vi åbner 35 flere i løbet af efteråret og endnu flere i 2023,” siger Alexander Lacik, der er adm. direktør for Pandora, til MarketWire.
”Hvor de traditionelle Pandora-butikker mere eller mindre er kvadratiske bygget op om en salgsø i midten med en Pandora-ansat, der viser dig smykkerne, så er Evoke en ny måde at udstille smykkerne, hvor vi inviterer kunder ind til en oplevelsesrejse,” siger topchefen.
Kunderne kan i de nye butikker selv gå rundt og se på varer, der blandt andet er sat op langs væggene i stedet.
Konceptet blev i første omgang testet i butikker i Milano i Italien og London i Storbritannien. Og meningen er, at indkøb i butikker bliver mere intuitivt.
De 12 butikker er åbnet på tværs fem markeder – USA, Kina, Storbritannien, Italien og Tyskland.