DetailWatch

Pandoras nye butikskoncept udvides til flere lande

Butikskoncept, som Pandora har test på det italienske og britiske marked, skal nu bredes ud, fortæller topchef.

Alexander Lacik er adm. direktør i Pandora, som er børsnoteret i København. | Foto: Stine Bidstrup/ERH

Pandora har haft succes med det nye butikskoncept Evoke, og derfor skal det nu bredes ud.

Konceptet blev testet på det italienske og britiske marked. Og i dag er der 12 af butikstypen:

”Vi har forsøgt en gang tidligere at udvikle vores konceptbutikker – det var med Evolution. Det lykkedes ikke – men det er det med Evoke. Og vi åbner 35 flere i løbet af efteråret og endnu flere i 2023,” siger Alexander Lacik, der er adm. direktør for Pandora, til MarketWire.

”Hvor de traditionelle Pandora-butikker mere eller mindre er kvadratiske bygget op om en salgsø i midten med en Pandora-ansat, der viser dig smykkerne, så er Evoke en ny måde at udstille smykkerne, hvor vi inviterer kunder ind til en oplevelsesrejse,” siger topchefen.

Kunderne kan i de nye butikker selv gå rundt og se på varer, der blandt andet er sat op langs væggene i stedet.

Konceptet blev i første omgang testet i butikker i Milano i Italien og London i Storbritannien. Og meningen er, at indkøb i butikker bliver mere intuitivt.

De 12 butikker er åbnet på tværs fem markeder – USA, Kina, Storbritannien, Italien og Tyskland.

Europæisk appetit efter Pandora-smykker forlænger optur

Pandora indlemmer nu også USA og Canada i diamantfamilien

Mere fra DetailWatch

"Google Analytics er kun toppen af isbjerget"

Vejen er lang før danske webshops kan sænke skuldrene, efter Datatilsynet har dømt brugen af Google Analytics ude - også selvom der ifølge amerikansk medie er et dekret på vej, der skal sikre en løsning, mener chef i bureauet Impact Extend.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

DetailWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs