Pandoras nye butikskoncept udvides til flere lande

Butikskoncept, som Pandora har test på det italienske og britiske marked, skal nu bredes ud, fortæller topchef.
Alexander Lacik er adm. direktør i Pandora, som er børsnoteret i København. | Foto: Stine Bidstrup/ERH
Alexander Lacik er adm. direktør i Pandora, som er børsnoteret i København. | Foto: Stine Bidstrup/ERH
AF MARKETWIRE

Pandora har haft succes med det nye butikskoncept Evoke, og derfor skal det nu bredes ud.

Konceptet blev testet på det italienske og britiske marked. Og i dag er der 12 af butikstypen:

”Vi har forsøgt en gang tidligere at udvikle vores konceptbutikker – det var med Evolution. Det lykkedes ikke – men det er det med Evoke. Og vi åbner 35 flere i løbet af efteråret og endnu flere i 2023,” siger Alexander Lacik, der er adm. direktør for Pandora, til MarketWire.

”Hvor de traditionelle Pandora-butikker mere eller mindre er kvadratiske bygget op om en salgsø i midten med en Pandora-ansat, der viser dig smykkerne, så er Evoke en ny måde at udstille smykkerne, hvor vi inviterer kunder ind til en oplevelsesrejse,” siger topchefen.

Kunderne kan i de nye butikker selv gå rundt og se på varer, der blandt andet er sat op langs væggene i stedet.

Konceptet blev i første omgang testet i butikker i Milano i Italien og London i Storbritannien. Og meningen er, at indkøb i butikker bliver mere intuitivt.

De 12 butikker er åbnet på tværs fem markeder – USA, Kina, Storbritannien, Italien og Tyskland.

Europæisk appetit efter Pandora-smykker forlænger optur

Pandora indlemmer nu også USA og Canada i diamantfamilien

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også