DetailWatch

Relanceret dansk modehus lukkede butikkerne og boostede bundlinjen

Det relancerede Day Birger et Mikkelsen kom godt igennem 2021 efter at have skåret drastisk ned for butikkernes omsætning og op for engrossalget. Det har løftet et tocifret minus på bundlinjen til plus.

Peter Henriksen gik fra adm. direktør til også at blive den største aktionær i Day Birger et Mikkelsen i 2019. | Foto: Liv Møller Kastrup/ERH

Man kunne sagtens kalde det dårlig timing, da det danske modehus Day Birger et Mikkelsen besluttede at relancere sig selv i 2020 – midt i en coronapandemi. Men for tøjfirmaet, der i forvejen havde lagt en strategi om at lukke et stort antal butikker ned, har lockdown-tiden givet en optur.

Det ses i selskabets seneste regnskab for 2021, hvor omsætningen fra Day Birger et Mikkelsens butikker godt nok reduceres med en omkring 20 pct., for til gengæld er omsætningen i engrosforretningen også steget med mere end 20 pct., lyder det.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra DetailWatch

"Google Analytics er kun toppen af isbjerget"

Vejen er lang før danske webshops kan sænke skuldrene, efter Datatilsynet har dømt brugen af Google Analytics ude - også selvom der ifølge amerikansk medie er et dekret på vej, der skal sikre en løsning, mener chef i bureauet Impact Extend.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

DetailWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs