Relanceret dansk modehus lukkede butikkerne og boostede bundlinjen

Det relancerede Day Birger et Mikkelsen kom godt igennem 2021 efter at have skåret drastisk ned for butikkernes omsætning og op for engrossalget. Det har løftet et tocifret minus på bundlinjen til plus.
Peter Henriksen gik fra adm. direktør til også at blive den største aktionær i Day Birger et Mikkelsen i 2019. | Foto: Liv Møller Kastrup/ERH
Peter Henriksen gik fra adm. direktør til også at blive den største aktionær i Day Birger et Mikkelsen i 2019. | Foto: Liv Møller Kastrup/ERH

Man kunne sagtens kalde det dårlig timing, da det danske modehus Day Birger et Mikkelsen besluttede at relancere sig selv i 2020 – midt i en coronapandemi. Men for tøjfirmaet, der i forvejen havde lagt en strategi om at lukke et stort antal butikker ned, har lockdown-tiden givet en optur.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
!
!
Skal indeholde mindst 6 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også