Chef for kendt dansk tøjmærke: Vi har i pandemien fået et nyt internationalt ståsted

Modehuset Day Birger et Mikkelsen lancerer sig under modeugen i København med en ny strategi. Selskabets nye ejere har lukket egne butikker for i stedet at satse på international afsætning gennem engroskunder og onlinekanaler.
Adm. direktør Peter Henriksen, der her er backstage ved Day Birger et Mikkelsens modeshow, står i spidsen for genrejsningen af modemærket. | Foto: Liv Møller Kastrup/ERH
Adm. direktør Peter Henriksen, der her er backstage ved Day Birger et Mikkelsens modeshow, står i spidsen for genrejsningen af modemærket. | Foto: Liv Møller Kastrup/ERH
AF JESPER OLESEN

En modeuge i København er der, hvor nye designere og tøjvirksomheder satser på bringe sig i fokus hos både danske og internationale indkøbere samt fagfolk. Begivenheden er dog også stedet, hvor danske modehuse kan markere, at de er godt i gang med en genrejsning og relancering.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
!
!
Skal indeholde mindst 6 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede artikler:

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også