DetailWatch

Chef for kendt dansk tøjmærke: Vi har i pandemien fået et nyt internationalt ståsted

Modehuset Day Birger et Mikkelsen lancerer sig under modeugen i København med en ny strategi. Selskabets nye ejere har lukket egne butikker for i stedet at satse på international afsætning gennem engroskunder og onlinekanaler.

Adm. direktør Peter Henriksen, der her er backstage ved Day Birger et Mikkelsens modeshow, står i spidsen for genrejsningen af modemærket. | Foto: Liv Møller Kastrup/ERH

En modeuge i København er der, hvor nye designere og tøjvirksomheder satser på bringe sig i fokus hos både danske og internationale indkøbere samt fagfolk. Begivenheden er dog også stedet, hvor danske modehuse kan markere, at de er godt i gang med en genrejsning og relancering.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra DetailWatch

Læs også

Relaterede