Ganni øger omsætningen med 58 pct.

Det danske modebrand Ganni landede i 2021 en omsætning på 895,5 mio. kr., hvilket er 58 pct. mere end i 2020, skriver Berlingske.
”Jeg synes særligt, at det her er ekstraordinært, når man tænker på pandemien,” siger Andrea Baldo, der siden 2018 har været adm. direktør i selskabet.
Direktøren påpeger, at Gannis fysiske butikker er med til at holde gang i væksten hos modeselskabet, og at en ny Ganni-butik allerede er en overskudsforretning efter seks måneder. Selskabet, der i dag har 33 egne butikker fordelt i 27 lande, åbnede i 2021 otte nye butikker, og planen er, at der i år skal åbnes yderligere 20.
Ganni, der blev stiftet i 2000, er i dag blandt andet ejet af den amerikanske kapitalfond L. Catterton, som siden 2017 har siddet på 51 pct. af aktierne.
Modefirmaer går foran i cirkulær omstilling – men lønsomheden har lange udsigter
Ganni-stiftere og Tommy Ahlers lancerer grønt investeringsselskab