DetailWatch

Lululemon vil fordoble salget inden 2026

Sports- og yogatøjkoncernen Lululemon udvider produktpaletten med produkter til mænd, hvilket får selskabet til at hæve salgsforventningerne.

Arkivfoto. | Foto: Gene J. Puskar/AP/Ritzau Scanpix

Den canadiske sports- og yogatøjkoncern Lululemon har planer om at fordoble salget til 12,5 mia. dollar inden 2026, idet produktpaletten udvides med tilbud til mænd.

Det skriver Bloomberg News med henvisning til en meddelelse i forbindelse med selskabets investordag.

Femårsplanen viser, at Lululemon sigter på en gennemsnitlig årlig vækstrate på 15 pct. i forhold til 2021, hvor salget var på 6,25 mia. dollar.

Lululemon venter, at indtjeningen per aktie vil overgå salgsvæksten.

Tøjkoncernen sigter mod at fordoble salget fra produkter til mænd og via den digitale kanal, mens det internationale salg ventes firdoblet i forhold til 2021-niveauet.

I det amerikanske formarked indikeres aktien 2 pct. højere.

Bestseller vil spore 25 millioner stykker tøj med blockchain

Dansk topchef forlader svensk modeproducent efter en måned

Mere fra DetailWatch

IC Group har kurs mod afvikling mens modebrands kører videre i premium-koncept

Modeiværksætter og -milliardær Niels Martinsens livsværk IC Group er i dag blot et levn fra tiden som børsnoteret virksomhed og skal med tiden nedlægges som led i strategiskifte, fortæller Christoffer Martinsen-Kønigsfeldt, ny bestyrelsesformand for koncernens resterende to modebrands Tiger of Sweden og By Malene Birger.

Læs også

Relaterede