Telekæde forlanger klimamål af sine leverandører

For at lave forretning med Telenor bliver det i fremtiden et krav at have sat klimamål, som er valideret af Science-Based Targets. 
Hvis alle bare sender breve til hinanden om at have orden i penalhuset, rykker udviklingen ikke, mener Lars Thomsen, adm. direktør Telenor Danmark. | Foto: Telenor/pr
Hvis alle bare sender breve til hinanden om at have orden i penalhuset, rykker udviklingen ikke, mener Lars Thomsen, adm. direktør Telenor Danmark. | Foto: Telenor/pr

”Det bliver en adgangsbillet for at blive ved med at handle med os i fremtiden.”

Sådan lyder det fra adm. direktør i Telenor Danmark Lars Thomsen, skriver Børsen. For i 2025 skal 68 pct. af leverandørne til Telenor have sat et klimamål gennem Science-Based Targets Initiative.

Lars Thomsen påpeger, at det er vigtigt hele erhvervslivet tager ejerskab over den scope 3-udledninger. Det er den kategori af udledninger, som hele værdikæden er ansvarlig for, men selskabet ikke selv direkte kan kontrollere fx udledningen forbundet med råstofudvinding til kobberkabler.

I første omgang har Lars Thomsen inviteret sine største leverandører, der endnu ikke har forpligtet sig at reducere sine udledninger, til dialogkaffe. Derudover vil Telenor invitere til private sessioner og webinarer for at klæde sine leverandører på til Telenors fremtidige krav i forbindelse med sine udbud.

Telenors butiksnet består af i alt 75 butikker på tværs af Danmark.

(Denne artikel er leveret af DetailWatch’ søstermedie ITWatch.)

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også