B&O udforsker cirkulære forretningsmodeller

Lang levetid og genanvendelse af materialer er nogle af B&O’s svar på, hvordan cirkularitet kan inkorporeres i elektronikbranchen. 
"En større del af vores omsætning skal over på service, softwareopgradering og renovering," siger B&O-chef. | Foto: Jens Dresling
"En større del af vores omsætning skal over på service, softwareopgradering og renovering," siger B&O-chef. | Foto: Jens Dresling

B&O øger sit fokus på cirkularitet, og målet er, at forbrugerne skal bruge produkterne i længere tid, og brug-og-smid-væk-kulturen skal skrottes, skriver Børsen.

Højtaleren Beosound Emerge er eksempelvis produceret til at have en lang levetid, og de enkelte dele af højtaleren skal også kunne genanvendes, når produktet ikke længere kan spille musik ud i stuerne. 

Ifølge Mads Kogsgaard Hansen, der er chef for produktcirkularitet i Bang & Olufsen, er det en udfordring at arbejde med cirkularitet i de enkelte produkter, men det er afgørende, hvis forbruget af nye materialer og ressourcer skal i bund. Grundlæggende er ambitionen, at kunderne skal købe færre B&O-produkter, lyder det.

“Vi udforsker andre cirkulære forretningsmodeller end lang levetid, for en større del af vores omsætning skal over på service, softwareopgradering og renovering,” siger Mads Kogsgaard Hansen til avisen. 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også