B&O-formand tror på storbyerne og luksuskunderne

”Jeg synes, at vi står godt, og vi er godt klædt på, og vi er klar til det næste boom. Men vi ved ikke, om det bliver om tre, seks eller 12 måneder,” siger bestyrelsesformand Juha Christensen.
Som led i ambitionen om at være et eksklusivt luksusbrand har B&O det seneste år skåret 400 forhandlere fra | Foto: Jens Dresling
Som led i ambitionen om at være et eksklusivt luksusbrand har B&O det seneste år skåret 400 forhandlere fra | Foto: Jens Dresling

Samarbejder med Ferrari, Balenciaga og Berluti og et øget fokus på storbyer som Paris og London skal drive Struer-virksomheden Bang & Olufsen til igen at blive en profitabel virksomhed.

Det siger bestyrelsesformand Juha Christensen til Børsen, der spørger formanden ind til de svigtende økonomiske resultater de seneste år.

Juha Christensen fremhæver de to ting – fokus på luksussegmentet og storbyerne – som to ”smoking guns” til, at hifi-virksomheden er på vej tilbage mod profit.

“Vi har succes med de ting, jeg lige har nævnt, og den her luksuspositionering har aldrig været en del af nogle tidligere strategier. Jeg synes, at vi står godt, og vi er godt klædt på, og vi er klar til det næste boom. Men vi ved ikke, om det bliver om tre, seks eller 12 måneder, for verden tegner stadig meget usikker. Men vi er i hvert fald parat til, at det sker,” siger Juha Christensen til Børsen.

Som led i ambitionen om at være et eksklusivt luksusbrand har B&O det seneste år skåret 400 forhandlere fra, og selskabet har tidligere bebudet til DetailWatch, at yderligere forhandlere vil blive skåret fra.

B&O indkasserede i 2022/23-regnskabet et underskud på 141 mio. kr., mens også omsætningen faldt – fra knapt 3 mia. kr. til 2,7 mia. kr.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også