Bang & Olufsen indgår samarbejde med Microsoft for at booste salg
Bang & Olufsen har indgået en aftale med Microsoft, der har til formål at sætte skub i salget til det professionelle marked.
Det skriver Børsen tirsdag.
Det er selskabets business-høretelefoner, som B&O har fået certificeret til Microsoft Teams. John Howard, der er ansvarlig for B&O’s B2B-forretning, ser et stort potentiale i samarbejdet.
”Vi har været i gang med det her i to år, og vi har testet vores produkt hos nogle af de allerstørste virksomheder i verden,” siger John Howard til Børsen.
Microsoft Teams har mere end 250 mio. internationale brugere. Det er B&O’s håb, at samtlige brugere vil overveje selskabets produkt, men John Howard vil endnu ikke sætte tal på, hvor stor en omsætning samarbejdet potentielt kan indhente, fremgår det i artiklen.
Udover samarbejdet med Microsoft har selskabet en række partnerskabsaftaler og samarbejder med andre virksomheder. Det er blandt andet it-giganten Cisco, der leverer til it-koncerner verden over, og en aftale med Zoom, der minder om den netop indgåede aftale med Microsoft.